Monday, June 21, 2010

Dentuman Rasa: Suara

“Kenapa suara kau macam dia?”

“Macam dia? Siapa?”

Berkerut dahi ini keliru. Entah siapa yang suaranya sama dengan aku. Siapa dia yang dimaksudkan itu agak samar-samar. Walaupun gerak hati aku membisikkan sesuatu, namun detik hati itu aku buang jauh-jauh.

“Kau ni siapa?”

“Ini aku…”

Lantas panggilan itu diputuskan. Aku bungkam. Fikiranku di panah dengan macam-macam andaian.

‘Salahkah pemberian Allah padaku begini? Hina sangatkah aku sebagai manusia yang begini ciptaannya.’ Bisikku dalam hati.

Aku mendengus perlahan. Aku tertunduk, tiada ungkapan lain yang terbit di hati ini selain ungkapan maaf yang tiada aku tahu punca khilafku. Aku tidak suka ditebak rasa bersalah begini lantas kepala ini aku gelengkan. Kolam mata ini sudah aku keringkan airnya agar tidak gugur walau setitik pun.

‘Terima kasih.’ Itu saja kata-kata yang mampu terbit dari bibir ini.

Nota kaki: Dentuman rasa: Jilbab akan dipanjangkan menjadi sebuah penulisan. InsyaAllah…

7 comments:

syaf said...

aku x paham

Hezesuze said...

kau siapa EL ..?? hahahaha

shahirahkhairudin said...

ntah ler.. aku pun tak paham.. suara mcm siapa? suara along mcm along ler.. tak kan mcm siti nurhaliza kot..

attyfir said...

sapa yg sore nya mcm sapa tuh ..

Unknown said...

sungguh berbakat pakcik el ni

MR. SYAH said...

hanya elzaffril yg tahu.. hehhe..

akira sendoh said...

tetiba akira confuse...huhu