Tuesday, June 08, 2010

Bank Itu S*CK - Episode 3

So since tak boleh nak bayar dan hari itu hari wesak, masa pun dah maghrib. So aku decide la telefon customer service. Aku memang dah berapi gile. Dah la kerja 3 minggu non-stop without weekend. Mana tak penatnya.

So aku tanya la kenapa dengan account autofinance aku. Since aku tak boleh buat payment. So standard la kan, kene buat pengesahan account. Boleh plak, dia tanya dua2 acc buat kat mana lah, No IC. Nasib baik dia tak tanya aku, bapak aku nama apa dan mak aku nama ape. Mahu aku bagi RESUME aku terus. Senang!

Then aku tanye kenapa account aku still kene block, since aku dah bayar full utk outstanding. Then dia tak tahu. Aku hangin la. ‘What kind of customer service you are if you cannot serve me.’ Dia terdiam. Dia memang tak boleh buat apa-apa. Dengar aku mengamuk sajalah on the phone.

Then abang aku pulak telefon, even dah buat full settlement of outstanding, The bank still contact dia nak tarik kete. Camne tu? Lagilah aku berapi. Diorang ni buat kerja ke tak? WTF

Pastu dah bengang, dekat pukul 8.00malam, aku tak solat maghrib lagi time tu. Tengah hangin memang elok berwudhu dan solat la kan. Boleh pulak si customer service dia ni call aku balik. Aku terus menyirap.

Boleh plak dia clarify kata yang autofinance punye payment can only be made before 7pm. Dia kata dia baru check term autofinance. Bodoh apa customer service ni? Ingat aku tak tahu ke bank punye freeze time untuk transaction. After 12 midnight sampai pukul 2am (max). Ini freeze time ya. Aku lagi la hangin.

Terus aku isi form report kat online tu tu. Full complaint. Dengan marah-marah tu. Lepas tu baru la solat, rasa lapang sikit lepas tu. Hamek kau.

Next Entry: My 1st complaint.

4 comments:

'AQILAH said...

customer service yang ngek :)

Sidratul Muntaha said...

cs bank mana2 pun sama.bank2 pun sama jer.
duit dah bayo tpi sume keje tembel.
mmg sume sengal2 jubur.
akukan El..klu kena tang2 lambat bayo ker..aku selalu jugak kena mcm ko nih.
nak blacklistlah..nak tariklah..
kejenya asyik ugut jer.
tpi bile dah byo..haram nak update itu ini.
cam gampang.
tnyer cs dia..sume cam tempik.
tembel..tak thu ape2 pastu boleh plak nak ajo2 kita.
mcmlah kita ni bodoh sgt2.

El-Zaffril said...

Aqilah: Customer service memang macam tu

El-Zaffril said...

Ayu: kite pun ade right kite gak... hehehe... kite pun ade power sebagai pengguna...