Tuesday, June 15, 2010

Dentuman Rasa: Nama

"El-Zaffril."

"Iya saya..."

Aku bingkas bangun saat namaku disebut lantang. Terkulat-kulat aku berdiri sambil memerhatikan sekeliling. Berdebar-debar bimbang akan sesuatu yang diluar duga berlaku.

"Kenapa nama kamu unik? Ada 'El' lepas tu ada double 'F'?"

Surut rasanya dadaku yag berombak dek nafas yang tercungap-cungap. Perasaan bimbang lenyap dek rasa geli hati dengan soalan yang tidak masuk dek akal.

Aku pantas memandang tepat ke wajahnya sambil sebuah senyuman aku ukirkan sehingga menampakkan susunan gigiku yang tersusun rapi. Itulah jawapan aku.

14 comments:

syaf said...

itew jerk jawapan kaw?????



















































****maaf saye bukan penggemar novel...lalalalla

z o u l said...

nama i Elzizzol..knape double z?
i punya suka la..lalalala

Suziey Ahmad said...

ape ke jakun banget org tu..tu nama org perancis daa..see the leg la..hahhaha..

Aqila Borhan said...

ehehe. nama yg unik ^^

Pojiepooh Abdullah said...

simple jer nama n domain dia kali nih.. mahu wajah baru?

Love,
PojiePooh Abdullah

'AQILAH said...

waa tak terkata...

akira sendoh said...

hee..kelakar..skt jek ek..

malinasiam said...

adaaaaa aku kisah?
hahahahha

MR. SYAH said...

senyum pun dah leh bagi jawapankan... heheh.. ni cerita baru ker..

attyfir said...

nama den elty..wahahha..tak agak2..
.nak tau gak..sejarah nama ko ..cepatlah cont

hans said...

dah mak ayah saya nak bagi
saya nak buat macam mana

haha
aku selalu jawab benda tu
so diamlah orang yang bertanya tu

prebetsabu said...

sure org tu tak paham ngn jawapan ko kan el?
lenkali jgn takat pandang n senyum tunjuk gigi.. tapi ko kene tambah - sambil gosok2 perut!

Unknown said...

siapa pulak yang sibuk2 nak tanya -.-'

shahirahkhairudin said...

comel.. hiks !