Tuesday, June 08, 2010

Bank Itu S*CK - Episode 1

Aku tersangkut 2 bulan payment kereta aku, since masa tu aku jobless lama gak. Sampai kering kontang duit simpanan aku. At the same time aku tuka la phone number sebab ada masalah dengan number yang lama.

Sekali dia anta surat BY HAND ke rumah kakak aku kata nak tarik kereta. Ok, aku tahu my mistake. So aku dah admit. BY HAND ok! Not by courier! Ok, aku pun nak buat payment guna online payment, tak boleh. Aku try la plak guna cash deposit machine, tak boleh jugak. Then aku call customer service. Dia kata aku punye account kena bar.

Ok fine. Then on 25th May, aku pergi la tengahhari buta panas-panas naik moto pergi ke Facilities Provider Centre yang aku guna. Autofinance Ampang. Bayar on counter ok. FULL OUTSTANDING SETTLEMENT. Bukan aku bayar RM10 pun.

So aku tanya akak at the counter tu, “So dah unbarred my account?” Dia kata “Dah”, so aku double confirm, “Lepas ni boleh bayar guna maybank2u la erk?” Dia kata “Boleh.”

So aku pun balik la dengan hati yang girang.

Next Entry: Kenapa aku mengamuk tiba-tiba

Nota kaki: entry ini tidak bergambar dan ia sepanjang 13 episode. Terima kasih

4 comments:

Zue AnnaLeeya said...

mak aihh... smp 13 episod... xpe.. akak akan baca satu2 hokey...
jgn ngamuk el... sabo!!!!

Ms Haslina said...

13 episods....wehhh...wokey...Im follow...

maybank mmg lembab....
cimb lagi lembab..

El-Zaffril said...

Kak Zue: memang saja melepas geram... hahahahah

El-Zaffril said...

Kak Haslina: Bank islam lagi la kak... serius memang tak bleh blah