Tuesday, June 08, 2010

Bank Itu S*CK - Episode 12

Hari rabu baru staff dia call aku minta maaf and explain yang semua itu salah sistem. Aku cakap dengan dia, kenapa sistem tak autoupdate. Diorang tak boleh jawab. Lepas tu, kenapa release aku punye term payment tu masa aku call on Monday. Boleh pulak release kan.

Pastu diorang bagi alasan, kawasan selangor ni tengah update sistem diorang. Bullshit! Taik lembu betul. Kalau nak update sistem, bukannya dapat satu coding, then update. Haish, aku pun tahu jugak pasal database.

Sistem patutnya paling lambat untuk update by 24 hours, bodohlah diorang ni. Kalau nak tipu pun, jangan la tipu aku ni yang tau sikit-sikit pasal IT. Walaupun tak tahu deep detail. Kalau kau nak bohong tok nenek aku yang sekolah takat darjah 5 tuh lain la.

Pastu cuba cari salah aku. Aku kalau orang mess with me, aku mess up dengan dia balik. Nonsense ok nak cari salah orang pulak sebab nak cover diorang punye salah. Kata aku tak boleh share dengan orang lain kete tu. Pastu sangkut 3 bulan. Aku cakap, cilaka. Actually dua bulan ye. Sebab bulan ketiga tu korang block account aku [siap guna aku engkau. Kurang ajar gila ok.]

Don’t ever make a mess with a debators like me. You will lost your words while talking. Lepas dia tinggikan suara dengan aku, dia slow sikit. Tahu pun aku di pihak yang benar. Sebab mengikut kronologi, memang aku yang salah mula-mula. Pastu diorang la plak kan. Hamek kau. Tanak mengaku salah.

Lepas tu Manager Branch call. Dia minta maaf, kalau ada masalah lagi lepas ni please call the branch terus. Jangan lodge report kat online. Hey hey hey, takut la tu satu Malaysia tahu korang buat salah. Pastu nak cover. Eh hello. I don’t care. Sebab I can’t reach you.

Tapi serius, manager dia cakap elok je dengan aku. Tapi staff dia cam harem cara cakap. Hahaha. Seronok-seronok, things are getting hot and hot.

Masa ni diorang tak bagi surat tunjuk sebab lagi. Pastu boleh cakap dia just nak reply email tu je. Aku cakap la.

“I don’t care, I still want my showcause letter. Proper showcause letter with letter head. Tak kisahlah kalau clerk je yang tandatangan as long as ade letter head.” Hamek kau.

Aku buat macam ni sebab aku bukanlah sebab aku nak sangat surat tu. Tapi diorang buat aku macam aku hutang 10juta dengan diorang, pastu lari luar negara tanak buat payment. Gila apa.

Then, Aku dapat la reply dari customer service dia yang lembap nak mampos tu. on the next day, Hari khamis 3hb Jun


Dear En El Zaffril

Thank you for your email.

We believe that the branch has contacted you at about 12.35 p.m. on the 02/06/2010. As requested by you, they will also issue a formal written explanation to you in due course.

Should you require any further assistance, you are welcome to contact our Customer Service Executives at telephone number 1 300 ** ***8 or 03-**** **96 (overseas) 24 hours a day , 7 days a week.

Best regards,
Bank Group Customer Care


Serius, kalau ikutkan dah due dah. So aku pun dah mula godek-godek website Bank Negara. Rasa macam nak logde report je terus. Tapi sabar weh, aku ni masih ade hati perut lagi weh. Kalau takde perut camne nak cernakan makanan. Ye tak?



Next Entry: Finally aku dapat surat aku.

15 comments:

oli said...

hahahahaha....
lepas baca entry yang dah masuk episod 12 ni,
i pun nak pi mintak duit deposit nursery bebe laaaa....
tapi sifu, boleh tunjuk ajar sikit?

mama tisya said...

hah suka gado2 ni..lg tkmo ngaku ye..tu psl die dk reply email sajork...ekkekeke..hah cpt update final punye part..ke ada lg part lain lps final tu:-p

'AQILAH said...

lepas tuh...

MR. SYAH said...

salah sendiri nak salahkan sistem plak.. abg long saya tag kamu diblog saya.. jawablah klu ada masa..

attyfir said...

kty pun penah marah org bank ..sbb cakap .tunggang langgang..sistem tak autp update..ngok ..

Suziey Ahmad said...

hmm mmg hangin je bila dia plak nk salahkan kita..kalu aku report je la..kalu xpuas hati..tp kena well prepared la b4 report..bak kata org..biar menang bermaruah..ecewah..xde kena mnegena

Mr. Mofar said...

aku pun ade komplen 1 bank kat kajang ni, aku wat online gk la. mmg cepat branch manager dia reply n bg contact no dia. ptg tu lak, HQ reply with cc. few nama lagi.. haha, ni yg best wat komplen. ape brg branch manager, bior 1msia tahu, kita kan 1msia :)

El-Zaffril said...

Oli: U call je minta deposit... kalau depa tanak bagi... cek balik T&C... kalau memang u boleh dapat... tak kisah la... kalau tak bleh... dah u sign T&C... tak blh buat camne

El-Zaffril said...

Kak Aimi: Ingat nak buat special episode la

El-Zaffril said...

Aqilah: lepas 12... sudah tentu 13...

El-Zaffril said...

Syah: Betul betul... seua tu salah sendiri... nanti kite tengok lagi sekali

El-Zaffril said...

Kak Ty: Cakap nak report kat HQ... sure takut

El-Zaffril said...

Suziey: Yes, kene well prepared... kalau tak... memang diorang jeling je dah kalah dah

El-Zaffril said...

Mr. Mofar: Every single report dari customer akan beri effect pada diorang punye KPI... mana lah diorang tak cuak... bad track record... Aku skrg ni... sedang mencari all the main contact staff... so bile aku nak lodge report... aku cc kat orang besar2 sekali...

Mommyyus said...

semua itu mengarut...alasan yang di reka2... aku pernah buat dulu mase keje bank, bos aku yang suh menipu...sistem tergendala lah ape lah...mengarut je...