Wednesday, May 06, 2009

Perkasam

Aku saja la nak promote. Last week hari Khamis before aku balik kampung. Aku beli la Pekasam. Sebab aku ni memang la sangat suka makan. Apa-apa je aku boleh makan. Selagi bende tu halal. Aku tibai je.

Kali ni aku tibai la pekasam. Pekasam ni ada macam-macam ada. Yang aku tau, dia di perbuat dari ikan sungai. Tapi tak semua ikan siungai boleh buat pekasam. Setakat ni yang aku dah try dari jenis Puyu dengan Tilapia Merah. Yang aku beli hari tu yang Tilapia Merah.

Cara nak masak plak. Goreng sajo (Yang ni aku suruh akak aku yang buat, Aku bukan reti masak pun). So aku tengok la cara dia masak. Kalau nak sedap balut dengan daun kunyit ikan tu. Lepas tu goreng dengan kadar minyak paling sedikit. Lepas tu makan la dengan nasi. Memang mau pecah perut la makan. Sedap bangat tu.

Kalau sesiapa nak perkasam tu. Boleh la order through aku kat ym khakis_19 atau pegi ke website ni www.aromapekasam.blogspot.com. Then aku forward pada penjual tu. Aku tak amek keuntungan apa-apa. Just tolong promote saja. Iklan ni pun free je tau. Tidak di bayar.

Ni packaging dia. Memang menarik.

Memang nampak menyelerakan.

Lapar bangat siol. Tengok ni pun dah terliur dah. Makan dengan nasi je pun dah menyelerakan.

Nota kaki: tengah belajar cara nak buat pekasam. Banyak ikan sungai kat rumah kampung tu. Buat pekasam sendiri pun sodap. Hua hua hua

2 comments:

farish izaryl @izreez said...

nmpk mcm mnyelerakan je ngee!!!!!

El-Zaffril said...

Rizz: Makan ke Pekasam... sedap bangat tau