Tuesday, July 01, 2008

Master Registration

Hari ni aku register masuk blaja. Haha. Pukul 7.00pg aku dah bersiap-siap. Then pukul 8.00pg aku terus panaskan enjin kete Viva. Terpaksa jadi Hot Fm viva zoomer sekejap sebab eksiden punye pasal. About pukul 9.00pg macam tu aku sampai ke School of Graduate. Tengah nak sibuk nak register. Aku boleh terlupa bawak document2 yang depa nak. Such as Gambar, transcript ori dengan result ori. Ntah ape ape ntah. Terus aku shoot balik ke keramat semula. Nasib baik la tak jauh. Jalan pun dah tak berapa jem.

Pukul 9.30pg sampai rumah setelah zoomer dengan Viva dekat MRR2. Lepas tu aku terus masuk amek semua document yang patut. Then amek smart tag sekali. Bleh gua terlupa bangat time tu. Pukul 10.00pg baru sampai ke Skul semula. Haiya.

Aku ambil nombor, then buat pengesahan kesihatan. Then ambil nombor sekali lagi untuk register. Laam siol menunggu. Dekat pukul 11.30 baru settle. Then dah settle semua aku terus jumpa My supervisor. Nak register subject.

Then aku kene print out semua list subject, dia cakap kita akan register berdasarkan lecturer. OK, aku follow je. Aku tak kisah. Kene pegi opis Jabatan kejuruteraan elektrik dan elektronik. Sebab nak kene tahu nama lecturer yang mengajar subjek tu. Then balik jumpa supervisor. Then discuss dengan dia subjek ape yang nak kene amik. Semua ok la. Sebab subjek yang aku register ade 4, semua ambil bawah kroni2 dia. Hehehe, dia kata semester ni aku kene settlekan subject je dulu. Then aku kene score 3.0. Kalau tidak aku kene buang Universiti. Haiya, susah jugak buat master. Tak pe, aku berjanji aku akan belajar rajin-rajin. Aku nak success buat Master ni.

Selesai discuss dengan dia, aku terus ke Kolej, sebab nak apply kolej. Memandangkan empat kaki aku dah patah, terpaksa apply kolej. Nak dijadikan cerita time tu lunch break. So aku decide ambil report kat balai polis kajang.

Sampai balai polis kajang pun tengah lunch break. Tapi dah masuk waktu Zuhur. So aku pun solat dulu la. Senang, takde la nanti leceh nak gi sana-sini. Pukul 2.00ptg kaunter buka dan aku pun ambil salinan report aku.

Lepas ambil report aku terus shoot pegi ke Kolej semula. Sampai ke kolaj pengurus tak ada. Adeh, dia kata dia hanya prefer Ex-UPM sahaja. Kalau Non Ex-UPM, dia kata tak bleh. Tapi aku student UPM gak. Adeh. Bilik kosong memang ade. Nanti aku apply semula. Sebab pengurus tak ada. So aku kene jumpa pengurus la dulu.

Then terus ke PJ anta kete. Settle semua. Takyah PK panjang-panjang. Adios.

No comments: