Monday, July 07, 2008

Cultural Shock

Hari ni hari Isnin bersamaan 7th July 2008 (4 Rejab). Hari yang sangat bermakna utk aku. Bermakna ke? Bukan seksa ke? Seksa la kot. Sebab memulakan hidup baru. Yer la. Dulu keje kilang. Sekarang belajar balik. Jadi student lah pulakssss....

Pagi-pagi aku dah ajak my Boo pegi spa. Haha, yer la. Kan elok untuk kesihatan dia. Kalau selalu pegi spa bleh cantikkan my boo gak. Aku laki, takyah la spa-spa ni. Tak perlu occay. Tak gi spa pun aku tetap chantek. Wakakaka... lawak la ayat aku tu...

Pastu dah siap bawak my boo pegi spa, aku pun terus la bersiap segala bagai. Mahu memulakan langkah sebagai seorang student. Siap catwalk pegi kelas tadi. Haha, sesuai la dengan kau nyah. Keh keh keh, Catwalk segala, Kau hengat kau chantek... Wakakakakkakak... Tetiba jadi bengong kejap aku ni. Aiyak, Transform!!! (Jadi jantan balik)

Pukul 9.00pg aku terus bergegas, sebab terasa sudah lambat. Dah la takde breifing ape-ape. Terpaksa gua amzing race seluruh faculty mencari kelas. Aiyak, sampai kat sana gua terus ke office jabatan. Mahu bertanya tentang kelas. Adeh, akak kerani tu cakap kene discuss dengan lecturer. Tak ape la, nanti aku tanye dengan Dr. Hamiruce macam mana. huhu

Then gua ade 10 minit lagi sebelum kelas. Aiyak, Gua dah lambat. Pening kepala gua mencari kelas. Amazing race dengan kasut futsal gua. Hahaha. Pastu terjumpa latip. Aiyak, time-time macam ni la nak jumpa latip. Borak dengan dia kejap. So takde ape hal la. Gua terus berlari ke kelas.

Setelah puas amazing race, gua jumpa la kelas. Aiyak, masuk kelas. Nasib baik gua tak lambat. Lecturer tak sampai lagi. So gua rilek-rilek. Tatau ape nak buat. Lecturer notes, takde kat online. All are different. Totally different.

Then tak lama lepas tu, lecturer pun masuk. Tak sangka aku je melayu sesat kat sini yang register subject tu. Mana melayu yang lain. Huwaaa. Kenapa la obersea sangat aku tercampak. Har har har.

Dalam kelas memang aku terkejut banyak bende. Hahaha, adeh. Kenapa la begini. Paling aku terkejut, for the first time. Open book final exam. Haiya. Biar betul. Takutnye aku. Memang gua cultural shock. Lecturer discuss syllabus.

Tak sampai 1 jam lecturer pun habes mengomel. Terus gua blah dari kelas. Hahaha terus shoot jumpa latip. Latip tengah tunggu lecturer dia. Gua tanye lecturer latip, kelas aku clash. Haha, dia kata dia takleh buat ape. So aku pun takleh buat apa. Aku drop subject dia. Aku register subject lain. Tak pepasal esok ade kelas pukul 8.00pg. Konpem kelam kabut gua esok pagi.

So settle la semua bende. Kenapa la semua bende kene buat manual. Adeh, dulu masa aku blaja tak pernah buat manual macam ni. Semua online. Tandatangan lecturer la. Adeh, penat seyh kene buat manual. Penat siol. Tensi2.

Tengahhari gua balik rumah la. Tak larat. So itu la kisah aku cultural shock. Cultural shock dengan open book final exam and manual registeration. Pelik aku, zaman-zaman it begini masih ade yang menggunakan kertas dalam berurusan. Not really environmental friendly.

Malam call ana, sebab ade bantuan yang diperlukan sangat-sangat dari dia. Pastu dia tengah jaga anak dia. Ahaks, dah ade baby member aku tu. Member baik aku time alpha tu. Best la kawan dengan kau ana. Nama anak dia Ahmad Zahim Irfan. Baby boy. Konpem kulit macam ayah dia. Pastu muke comel macam mak dia. Tu telahan aku la.

Dengar cite Ael dengan Atan pun dah nak kawen. Alhamdulillah, 2 orang sahabat aku nak berkahwin. Jodoh mereka. Aku mendoakan kebahagiaan depa berdua. Yer la sebagai sahabat yang baik, mendoakan kebahagiaan sahabat-sahabat adalah sangat mulia. Hehehe.

So hari ni nak post lagu Avril. Orang send kat aku. Thank you

No comments: