Thursday, July 10, 2008

Blurry blueberry

Hari ni kelas pukul 8.00pg. Kelam-kabut gua merempit ke kelas. Haiya, susah betul duduk jauh-jauh ni. Nasib baik gua sampai on time. Sampai-sampai gua duduk. Belum panas tongkeng bontot gua, terus dia bagi kuiz. Aiyak, aku dah la tak prepare ape pun. Tak ape, maintain comel.

Tengah dok syok jawab soalan kuiz (44 soalan semuanya), dia tanye soalan assignment. Dah la aku buat tak proper langsung. Tulis kat atas kertas lembaga peperiksaan malaysia plak tu. Submit jer la. Gua tulis nama dengan student ID. Terus gua submit. Dah la soalan pun gua tak tulis. Hahaha.

Lepas submit ingat dah settle dah la. Rupanya dia keluarkan soalan "So, after you done your assignment, what do you understand what is process control?" Adeh, aku mana la nak ingat. Lepas tuh dia sambung. "Since everybody seem so quit, i would like to call one by one. I will pick few answer sheet that you submit."

Aku terus tepuk dahi. Nak tau nape. Sebab 1st paper yang dia tarik tu paper aku. Yer la, paper lain dari yang lain. Terus dia announce nama aku. Aiyak, aku terus tanpa segan bangun. "So, Zaffril, what do you understand about process control?". Mampos aku. Terdiam sekejap. Dengan selambe kodok aku jawab je. "Sorry sir, I can't recall what has been written down by me". Terus satu kelas gelak. "Frankly speaking, I do everything for the sake of assignment without understand what is process control all about". Lagi la depa ketawa. Aku ni muka tatau malu betul. Haha. Yang penting english power beb. Aku tambah sikit. "Basically what I understand about a process control is actually a flow from putting an input to get the desire output". Bantai je la labu. Janji gua jawab. Terus gua duduk. Gua terus senyap sampai habes kelas.

Moral of the day, kalau buat assignment please paham ape yang kite buat. Kalau tak konpem hampeh kene balik kat batang hidung kite. Pastu lecturer ni ade style pelik sikit. Dia tak suke mengajar gune slide. Dia suke tulis kat white board. Then kene amek notes. Then balik rumah relearn and recall balik ape dia ajar. Huh

Petang aku pergi ke Texas semula. Aiyak, penat seyh. Tak ape la. Datang opis pun bukan ade ape pun nak dibuat. Buat bodoh je la kot. Tapi yang penting gua enjoy. Haha, Sempat melayan Mie amek gambar. Gune hp gempak Topek. Hehehehe, so layan gambar.
Mie tengah control jantan

Chee Sin: Ni skandal ke ape

Tu story gua yang hari ni tak seberapa. Sebelum balik. Toyota Servis (TS) call pasal kereta.

Me: Haluuu
TS: Hello, Saya dari Toyota Service PJ.
Me: Ok
TS: Nak beritahu yang kereta Encik kami tak repair lagi sebab takde stock spare part.
Me: Ok
TS: Encik tak marah ke?
Me: Ler, nak marah buat ape?
TS: Kalau customer lain dah marah-marah saya dah.
Me: Nak buat macam mana, kalau saya marah awak pun tak gune. Kamu cume service advisor. Bukan tukang buat spare part.
TS: Bagus la Encik ni. First time saya jumpa customer macam ni.
Me: Yer la. Kalau saya marah awak pun belum tentu kete saya dapat esok. So bila kereta saya di jangka siap.
TS: Paling cepat hujung bulan ni.
Me: Ok. Ape yang di tukar baru yer.
TS: Bonet, Sensor, Bumper, Lampu signal sebelah kiri, lampu bumper dua-dua belah.
Me: Lampu signal sebelah kanan?
TS: Yang tu elok sangat. Kami dah cari dah pecah kat mana. Tapi tak jumpa.
Me: Kenapa awak tak pecahkan je? Boleh dapat baru.
TS: Awak tak pesan awal-awal. Lagipun petang lepas awak hantar kereta ada adjuster datang. So dia terus check kereta.
Me: kalau macam tu tak ape la. So berapa Estimate cost.
TS: RM 6200
Me: Ok. Anyway thanks. By the way Document yang untuk claim 3rd party tu semua dah ade. Nanti bile saya free saya drop by and hantar all the document la.
TS: Ok. Bila-bila free encik hantar la.
Me: Ok, Bye
TS: Bye

Mak Ai, nampak je sikit. Ghupanya sampai dekat RM7000. Nasib baik la claim insurans kawan. Kalau idak. Memang teruk gua kene beb. Nasib baik buat report semua. Huh. aku bertindak dengan bijak sekali.

Aku tujukan lagu kat bawah ni khas untuk Mie. So kite layan



No comments: