Wednesday, January 14, 2009

Ucapan Terima Kasih Dari Starbuck

Seperti yang saya janjikan di dalam posting sebelum ini untuk menyelitkan surat@artikel mengenai ucapan terima kasih dari pihak Starbuck. Sila baca la artikel di bawah ini.

Klik image untuk paparan yang lebih besar dan jelas

Jadi, apa tindakan anda sebagai seorang manusia yang menjadi khalifah di muka bumi ini. Wake up all of you khalifah. You have your weapon. You have your stregth. Use it, cause it work and worth.

Saya dulu gemarkan minum di Starbuck. Bukan kerana gah namanya ataupun lambang gah ketika minum di Starbuck. Tapi citarasa Vanilla blendednya. Adeh, sungguh enak sekali. Tapi dah lama saya boikot Starbuck. Kali terakhir awal tahun 2008 rasanya.

Untuk feeling2 macam minum Vanilla Blended di Starbuck, saya boleh ke Pasar Malam membeli ice blended di sana. Di Taman Keramat, ada sebuah gerai menjual ice blended. Perisa kegemaran saya pun ada. Harga boleh tahan la murah RM3.50 untuk satu cup. Jadi saya boleh berjimat 3 kali ganda dari minum di Starbuck.

Sekian untuk posting hari ni. Marilah sama-sama kita Boikot Starbuck.

5 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nuar p starbuck dlu-dlu pn sbb nak guna wifi dia...la ni g mamak pun ada wifi ok...so selamat tinggal starFUCK :D

Anonymous said...

boikot wak jgn x boikot....kabeh2 boikot arek mangan opo wak?

farish izaryl @izreez said...

minum san francisco coffee lah besh gak hehee

edan coba said...

minum air sirap pon sedap!

SpyGame said...

Pada 2005, bantuan terus US kepada Israel dianggar berjumlah US$ 154 billion. Jumlah sebenar adalah jauh lebih tinggi kerana kebanyakannya tidak diistihar sebagai bantuan luar. Walaupun memboikot starbuck dan barangan-barangan lain yang ada kaitan dengan israel ibarat setitik air di lautan, namun saya harus memuji usaha murni dan niat suci anda. Tapi kesian pula nanti kepada berpuluh ribu rakyat malaysia yang akan hilang pekerjaan sekiranya syarikat-syarikat ini menarik keluar pelaburan dr Malaysia kerana kurang permintaan, sedangkan Israel masih gagah. Siapa agaknya yang akan jadi mangsa?