Sunday, January 25, 2009

Aku kehilangan arah yang membawa aku ke hadapan
Dalam kegelapan bersama hati aku yang kesunyian
Dalam kegelapan tanpa cinta kau di hati aku
Malam bisa menjadi teramat panjang
Bila tiada kelihatan cahaya memancar dari langit
Semakin aku melihat sekeliling
Semakin aku ketakutan

Malam ini akan berakhir juga
Adakah jalan lain yang bisa aku lalui?

Aku tahu cahaya matahari akan menyinar esok
Biarlah hingga ke pagi esok
Dan aku berharap kita akan menemui arah tujuan kita
Atau hati aku akan menjadi seperti malam tanpa siang
Bila kenangan semalam
Menerjah hatiku yang kesepian

Aku kehilangan cintamu kerana
Aku merasakan ia tidak perlu untuk kita

Penyeksaan aku ibarat malam yang tiada penghujung
Tapi ia akan berakhir tidak lama lagi
Selagi jam berdetik
Selagi itulah kenanganku tidak akan terpadam
Kerana cinta yang kita miliki
Membuatkan malam aku kesiangan

(Petikan dari filem)

No comments: