Wednesday, September 24, 2008

Tak Sihat

Dalam umat islam menunaikan puasa, saya pula tak sihat. Demam yang agak kronik, batuk yang agak kronik dan juga selesema yang sangat kronik. Bermula dengan sakit tekak hari Ahad. Then hari Isnin petang dah collapse dah. Memang letih weh. Memang tak larat. Tapi terlalu banyak sangat bende yang nak kene settle. Sebab tu la demam gua tak kebah. Haiya, ni pun berderet assignment nak kene buat.

Polisi client pun aku tak deliver lagi. Hurm, pastu busy dengan my Master project and then kelas lagi. Memang la demam tak nak baik. Dah sakit pi bantai lagi buat keje semua. Hamek kau. Demam tanak baik. Haha tapi tak sanggup menangguhkan keje yang terlalu banyak tu. Kalau bertangguh memang akan bertangguh semuanya and nanti semua screw up. Huhu. Rasa balik cuti baru rehat semua la. Nak gi klinik pun tak sempat. Macam mana tu. Memang pengsan la aku ni weh. Huhu.

Nak buat camne kan. Nama pun komitmen hidup kan. So terpaksa la berkorban. Sakit setakat demam je. Ala, kalau nak diikutkan hati memang nak baring atas katil je. Haiya, memang maut la gua. Huhu, tak apa. Slow and steady ok. Rileks, banyak lagi bende kene fikir selain berehat. Hurm, tapi kalau tak cukup rehat mana keje nak siap semua la kan. Betul tak.

Anyway dalam tak sihat tak sihat tu. Makan tetap maintain. Macam Encik Zul Yahya kita cakap aku ni bela hantu raya sebab makan tak hengat dunia. Hahaha, semalam my fren, Mr Azhari belanja makan kat Residence Hotel Uniten Bangi. Aku ni kalau makan buffet memang stail buffet betul. Sampai aku takleh nak list down. Sebab banyak sangat makanan dia. Makanan dia banyak dah satu hal. Tapi yang aku makan banyak tu satu hal gak. Adeh, habesla program diet aku. Apa taknya, aku sampai about pukul 7.30malam then makan non stop sampai pukul 9.45malam. Then pukuy 10.00malam baru balik.

Memang puas hati la kan. Sebab free. Tak rugi bawak aku makan buffet. Sebab aku utilizekan semua ruang yang ada dalam perut aku. Wakaka, tapi masa makan dengan geng sayap konon control diet. Control sangat kan. Betul tak Nuar? Ape tak nye, aku duduk sebelah nuar yang makan nasi setakat sesudu jer. Then makan sayur sehelai. Pastu ayam setakat geget jer. Jeles aku dengan kekeringan Nuar tu. Wakakaka, sorry Nuar, I bukan kutuk you. For me, control makan dekat geng sayap. Yer la, casting model la kan (Sangat Verangan Ok). Hahaha, mati la aku kene carut dengan Azmi aka Abg Six Pack.

Ok la. Ni pun banyak lagi keje dalam perancangan untuk esok. Kelas pagi, then nak submit proposal scholarship master, then servis kete, pastu nak gi opis prudential, then nak gi masuk opis texas. Then balik rumah rehat puas2 sebelum lebam mata drive sampai JB. Anyway cuti raya tetap akan menulis, tapi tak sure bleh upload atau tak. I try my best la yer. My kampung internet connection tak bape nak sure. I mean broadband la kan.

Di kesempatan ini Zaff nak ucapkan to All My Readers tak kira la Silent Readers, semua la senang cite, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin ok. So till then. Jumpa Esok

2 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

hamboi...perenggan kelima...siot jeh :p

moga cpt semboh el ;)

Nurul Aizam Zaini said...

salam orang tuaaaaaa~ :D

selamat hari raya MAAF ZAHIR BATIN YAA!!! BATIN tu yg bnyk skali rasenyerr~ hehehehe..

k la yer, berhati hati memandu pulang, nk kawen jgn lupa jemput... mkn obat bnyk2 kasi baik cpat2, nnt mau raya :D

salam~