Saturday, September 13, 2008

Duit tak ada, tapi hati ingin kawen


1.How old are you?
Currently 26 and going to be 27 this coming 23rd Ramadhan.

2. Are you single?
Yes, I'm still single but taken...

3. In what age do you think you’ll get married?
Dulu mengikut perancangan nak kawen at the age 24. Memandangkan abang-abang dan kakak-kakak saya semua memulakan langkah hidup at the age 24. Tapi ni dah terlajak dah. Aiyak, tak ape. Kami merancang sebelum usia kami menginjak 30 tahun. Insyaallah bulan 12.

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now??
Insyaallah, semoga jodoh kami berpanjangan hendaknye.

5. If not, who do you want to marry?
Tak sempat nak fikir siapa. kalau bukan dia. Kemungkinan besar saya tidak akan kahwin sampai bila-bila. Saya tak nak kecewa lagi

6. Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?
Saya merancang di rumah saya traditional ft garden. Sebab tepi rumah saya banyak pokok, terutama kelapa sawit. Makan pulak mesti la nasi beriani. Jiran saya sangat hebat memasak nasi beriani tanam. Hehehe, nanti kalau ade ape ape wedding di kampung, saya tak akan lupa bawak bekal balik ke kl. Di rumah pihak perempuan, biarlah dia yang decide. Saya mengikut saja. Saya juga merancang mengadakan majliss resepsi di KL. Tempat akan diberitahu kemudian.

7. Your ideal motif?
Motif yang saya nak, hurm saya masih belum memikirkannya lagi. Biarlah motif tu wedding planner saya uruskan. (Sedang berkira-kira mahu melantik siapa)

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
Honeymoon, saya merancang honeymoon di pulau-pulau cantik di Sabah. Dia pula merancang mahu melaksanakan umrah bersama-sama. Insyaallah, akan dilaksanakan kedua-duanya (dapat gi swiss pun best gak kan)

9. How many guests do you think you’ll invite?
Di rumah saya kemungkinan mak saya akan mengedarkan 2000 kad jemputan. Insyaallah, setiap tetamu adalah doa bagi kami. Resepsi di KL mungkin hanya akan menjemput sahabat handai, saudara-mara dan juja jiran-jiran sedikit.

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
Simple tapi nampak grand bangat. Haha, tuh yang paling penting. Sebab saya suka sesuatu yang teramat simple tapi nampak gah dan hebat.

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own??
"Aku terima nikahnya ___________ dengan mas kahwinnye RM ________ tunai."

12. How many layers of cake do you want to have?
Tak payah berlayer-layer. Saya nak order satu kek yang panjangnye 1 meter dan lebarnye 0.8 meter. Dan ianya mesti la cheese kek. Saya sangat sukakan cheese kek. Kemudian diatasnya hendaklah diletakkan topping yang sangat best la. Tentulah blueberry. So jadilah blueberry cheese cake. Maybe akan suruh aimi yang buat kot.

13. Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?
Bernikah saya lebih prefer di masjid la. Kemudian majlis dirumah dia, biarlah dia yang tentukan. Dirumah saya pula, tetap buat dirumah saya. Resepsi di KL, insyaallah di dewan badminton. Boleh gitu.

14. When do you want to get married, evening or morning?
Saya merancang untuk bernikah pada hari jumaat. the next day majlis dirumahnya. Dirumah saya kemungkinan besar selang seminggu. Sebab jauh la kan.

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?
Indoor stadium. Haha, takde la. Majlis bersanding di rumah saya mungkin dibuat didalam rumah. Makan beradab di luar rumah. Tempat makan tetamu ala-ala garden wedding la kot.

16. Do you like a grand entrance for your groom?
Aku yang kene deside ker? Kalau boleh aku nak la karpet merah dari Selatan ke Utara kan. Tapi melampau la plak. Tapi biarlah red carpet sampai atas pelamin. Tapi semua terp[ulang pada pihak perempuan. Saya mengikut sahaja. Tetapi di rumah saya, sudah tentulah saya akan mempergunakan anak saudara saya sebaik mungkin. Tentu segak bila Azam, Azim, Aina dan Juga Arfa menjadi pengiring kami sewaktu majlis resepsi di rumah saya. Saya sedang berkira-kira pakaian untuk mereka. Tentu gak kan.

17. Name the song/tune you’d like played at your wedding??
Saya menginginkan lagu I do (cheerish you) dari 98 degrees dipasangkan sepanjang majlis saya. Tu adalah lagu khas dari saya untuk isteri saya. Selain tu, saya juga nak lagu cahaya cinta, lelaki ini, syurga dihati kita, keabadian cinta, dengarkanlah, issabella, epilog cinta dari bromley dan banyak lagi la.

18. Are you a morning person or a night person?
Saya seorang yang senja person. Hahaha

19. Do you want a solemn ceremony or a light one?
Ntah, tak pernah terpikir plak.

20. What age do you want to get married?
Kembali ke soalan 3 ye. Tak larat nak tulis panjang-panjang

21. Describe your ideal husband/wife.
Semestinya dia seorang teman bicara saya, tempat bermanja saya, tempat saya meluahkan isi hati saya, tempat saya curahkan cinta saya, dan orang yang sanggup berkongsi susah dan senang bersama saya dan menerima saya seadanya dan menerima segala kekurangan diri saya.

22. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
Ikut mereka, kalau depa rasa nak makan pakai tangan. Ikut la. Kalau tak nak pakai sudu dengan garfu la. Chopstick pun saya akan sediakan k. kalau ade yang nak tunjuk skill makan beriani kambing dengan chopstick la.

23. champagne or red wine?
Saya nak bagi tetamu saya Red gak. Tapi Red syrup dengan susu dengan cincau. Atau nama glemernye sirap bandung cincau.

24. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Beberapa hari selepas wedding la. Sebab nak hilangkan penant wedding dulu. Baru la ade 'tenaga'. Wakakakaka

25. Money or household item?
Ape ape pun saya terima dan hargai. Kalau nak bagi kereta pun ok gak.

26. Who will pay for the bills?
Sama-sama la kot. Unless dia kata pay on my credit card la kan. So tu tak bleh nak elak la.

27. Are you ready for married life?
Currently belum. Yer la, kan masih blaja lagi.

28. Do u think you will still be a virgin until u get married?
Nak try boleh tak? For sure tak boleh kan. Let that best thing after married la kan.

29. Will u always be true to your wife/husband
Saya akan sedaya upaya untuk berlaku jujur dengan dia... Jujurlah padaku, bila kau tak lagi cinta, tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama... lalalal

30. How many kids do u like?
Saya mahukan 8 orang. Tapi bergantung pada rezeki. Saya terima saja. Saya sentiasa berdoa yang saya akan ada waris.

31. A new house for a newly wed or an old one?
Insyaallah, rumah baru. Saya akan berusaha sedaya upaya untuk membeli rumah. Kalau rumah lama pun saya akan pastikan dah siap renovate baru la.

32. Will u celebrate silver wedding, gold wedding, or diamond wedding?
Semua la. Platinum pun masuk sekali yer.

33. What kind of cuisine would u like for ur wedding?
Sudah tentu beriani tanam jiran saya. Memang menjilat jari. Ditambah pula makanan kampung. Pergh, memang membuka selera saya sekarang ini. Tidak lupa juga ikan tamban masin kering tak cukup makan. Sedap tu mkalau goreng makan dengan sambal belacan dan ulam (tapi ade orang tu tak makan ulam)

34. Will u record ur honeymoon in a cd or dvd?
Record la. Lepas tu jual. Hahaha, takde la. Yang censored tu takkan la nak rakam kan. So just amek gambar jalan2 jer la.

35. Whose wedding plans would you like to know next??? choose 5 person as Your friend?
Kepala ni malas sebanarnye nak pikir siapa yang harus saya tag. Yer la kan. Tak semua orang banyak masa macam saya. Dan ade juga yang dah berkahwin. Macam ni la. Sape 5 orang yang nak kene tag tu angkat tangan. Ha yang tu satu, yang tu dua, yang tu tiga, yang tu empat dan yang tu lima. Ok semua yang angkat tangan tadi. SIla buat tag ini k.



Nota lantai: kebahagiaan selalu dapat dicapai apabila tiap manusia itu sentiasa saling memahami, menyayangi dan memerlukan antara satu dengan yang lain.

No comments: