Saturday, September 06, 2008

Bila Pakar Motiovasi Berbicara

The sms to Me:
  1. Saya argue dengan orang yang saya sayang
  2. Exam minggu depan
  3. Hidup di asrama buat saya sakit hati
  4. Abang-abang dewan makan sangat kedekut, tiap-tiap berbuka makan macam menu untuk banduan
  5. Saya geram dengan diri saya yang asyik complain
  6. I feel like a looser

I replied:
  1. Dalam perhubungan memang akan ada sedikit selisih faham. Tu perkara biasa untuk kita lebih mengenali dan memahami. Ambil sedikit masa untuk pulihkan sedikit keadaan.
  2. Exam tu satu cabaran dalam hidup, datangnye tak selalu. Sekali sahaja dalam hidup
  3. Awak masih muda. Cabaran hidup di asrama adalah sebahagian pelajaran hidup untuk masa akan datang. Tak lama, 3 bulan je lagi. Nanti awak akan rasa betapa berharganya pengalaman hidup di asrama. Tak semua orang dapat rasa.
  4. Sekurang-kurangnya awak masih boleh makan. Tak apa, awak pun kata nak diet kan
  5. Awak, manusia memang tak pernah puas dengan apa yang dia ada. Semua complain tapi jangan complain je, yang penting berusaha untuk perbaiki
  6. You are not a looser, you just need time to be a winner.


Nota lantai: Power gak aku jadi motivasi. Then banyak sms dia reply. Tapi yang aku nak gelak is "You are the best bro I ever met, seriously". Thanks.

No comments: