Monday, September 08, 2008

Ramalanku benar belaka

"Kadang-kadang kita dok sedih, Allah turunkan hujan dalam hidup kita. Tapi sebenarnya Allah sangat baik hati sebab kurniakan kita pelangi."

Pelangi hari semalam sangat cantik. Eh semalam ade pelangi ke? Takde la. Ni pelangi yang Allah kurniakan dalam hidup aku saja. Syukur sangat. Harap-harap doa aku dikabulkan.

Tak sangka sangat hujan, ribut petir yang melanda. Tiba-tiba muncul pelangi. Harap-harap muncul la mataharinya. Insyaallah, selagi kita taat, matahari akan terus bersinar. Harapnya tak akan ada gerhana matahari la yer. Gerhana bulan pun tanak la. Sebab nanti kene solat sunat gerhana plak. Hahahah, gile pemalas aku ni.

Pelangi yang dimaksudkan takleh la nak gitau ok. Senyap-senyap sudah. Nanti ade orang kata riak plak. (Rekaan semata-mata, tiada kait mengait antara yang hidup dengan yang mati)

"Kau baru setakat sambung master dah nak kecoh-kecoh, si polan tu dah sambung PhD tak kecoh-kecoh pun"

Aku kan suka berdrama. Hehe, sedih bangat bile pendrive aku hilang. Memang kene beli yang baru la. Ni dah kire ribut petir dah ni. Semua bende ada dalam tu. Huhu

Nota lantai: Thanks Emy

No comments: