Tuesday, June 10, 2008

Malam Menanti Siang

Assalamualaikum…

Suddenly one of my blog reader send me an instant messenger. It wrote “Rajin bercerita sekarang”. Haha It’s true that lately I have a lot of time to write something. I just want to share with all of you my happiness and sadness. Because I’m the one who will never talk about my sadness to others, but I will tell using other sources which is my blog.

This is the way how I want to express my feeling and release all the stress I’ve been thru for the whole day. But it’s not all; I keep it some for myself. I’m not the one yang nak meraih simpati orang. Tapi kan Cuma just past few days je yang saya cerita tentang kesedihan. Haha. Ok ok. Lepas ni tak nak sedih-sedih. I want to be happy.

Hari ni buat apa je. Bangun lambat. Dekat pukul 7.00 terus kelam-kabut nak Solat Subuh. Cis. Aku ni lambat lagi. Asyik-asyik Subuh Dinosaur. Mak selalu cakap “Abang cepat sembahyang. Abang tau tak Orang yang selalu solat lambat, nanti kat akhirat kena campak kat Neraka Wail tau” (Neraka Wail adalah Neraka paling bawah sekali). Takutnya. Hehehe tapi diri ni tak insaf-insaf. Keh keh keh.

Then siap-siap pegi la office. Lots of work must settle down before my last day of services. Tengah syiok-syiok menyiapkan keje tu Kak Mah call (it’s about 11.00am). Dengan teresak-esak she told me her mother in law pass away (Mak Piah meninggal). She’s about 80 years old I guest. Her last child is my brother in law which is already 47 this year. May she rest in peace. Amin

Kak Mah kata semua orang balik kg which jump to the conclusion aku la sorang-sorang kat rumah. Kak Mah kata tolong jaga rumah elok-elok. Dia tatau balik JB bape lama. Hurm.

Bosan-bosan balik keje on YM. Ya Allah ramainya msg aku. Which memang tak terlayan langsung. Kalau la ada 20 pasang tangan. Memang terlayan la agaknya. Sorry ye sape yang anta instant messenger kat YM dan aku tak reply dengan baik. Cause time tu berjela yang masuk. Plus there was important thing to be discuss. Hah alangkah bahagianya kalau saya mampu membahagiakan orang and at the same time saya juga bahagia dengan membahagiakan dan dibahagiakan orang. Tapi saya salah satu product kebahagiaan yang gagal.

Terlalu banyak bende berlaku hari ni. Menyesakkan. Mengecewakan. Memedihkan. Melukakan. Kata itu lebih tajam dari mata pedang. Kerana itu kata itu boleh melukakan dan luka itu mengambil masa yang terlalu lama untuk sembuh. Aiyak. Paham tak maksud aku. Kalau tak paham… ha lu pikir la sendiri.

Duduk-duduk umah lapar la plak. Malas nak kuar makan. Masak la maggi. Dah lapar kan. Sedap je walaupun saya bukan penggemar mee segera. Then malam tu sms member ajak dia kuar. Its about 10.30pm. Memula nak lepak kat Bora ombak sambil dengar live band. Dia plak kata tak best lepak sana sebab susah nak berborak. Pastu ingat nak ajak dia pegi kat AU3. Dah sampai kat situ kedai yang aku suka tu tutup la plak.

Saya tanya dia nak lepak mana, then dia ajak lepak kat Old town. So kami pun terus la shot ke Old Town. Minum Oldtown Choc dengan Makan Roti bakar. Best gak roti bakar dia. Lain dari yang lain. Balik umah almost pukul 1.00pagi which is jarang sekali aku buat. Sorry la. Tak amek gambar apa-apa time lepak tu. So this posting jadi bosan. Hahaha.

No comments: