Thursday, June 19, 2008

Jadi Cikgu ke?

Today, I look up into my tracker and look at the statistics. Aiyo, my blog had a lot of visitors outside Malaysia. More than half of the visitors out of Malaysia. So I need to improve my English. So no more malenglish (malay + english). Thank you for all your support. So these are the statistics as at 8.01am 19/06/2008.

Malaysia - 43%
United States - 22%
United Kingdom - 4%
New Zealand - 4%
India - 3%
Germany - 2%
Italy - 2%
Spain - 2%
Indonesia - 1%
Ireland - 1%
Brunei - 1%
Brunei - 1%
Russia - 1%
Portugal - 1%
Japan - 1%
China - 1%
Sweden - 1%
Asia Pacific - 1%
Singapore - 1%
Mexico - 1%
Brazil - 1%
United Arab Emirates - 1%
France - 1%

As time pass by, I think my blog quite boring (except the posting, some of them found out its interesting) and I need to change so that people will open their eyes to visit my blog often. So I need to change the decoration.

I love black. So I think I need to have black as the wallpaper. But then, there’s few of my friend using the black color as the wallpaper, Hani and Irwan. If white nice or not? Kash already did it. If pink? So girl stuff. If purple? So gay stuff. If red? Nanti orang panggil merah mak ngah plak. If Pokka Dot? Salmi dah guna. Hurm. If stay with the current condition? Ok la. Stay first. But I need to change few elements. The tracker, the counter etc.

Hari ni bangun lambat, sedar-sedar pukul 8.00 pagi sudah. Haiya. Ni Dinasour mana solat subuh ni. Pastu kelam kabut la nak siap-siap nak gi keje. Sarapan pun tidak. Huh, Lapa sungguh. Sampai office 9.15 pagi. Haiya, ko hengat ni hopis bapak hekau. Mentang-mentang la dah nak berhenti koje. Suke hati hekau je. Sorry boss. Tuh konon-konon la. Yang mana aku tak pernah mengalaminya. Weahhooo

Kat opis plak aku pergi print form Graduate Research Fellowship (GRF). GRF ni adalah financial scheme (bukan scam) untuk Postgraduate student dapatkan funding to survive masa blaja and kalau dapat GRF ni, fees waive. Mak Suke Sangat Nyah. Oppsss terlebih suda.

About 12.00pm terus telefon my supervisor di UPM, Dr. Norhisam Misron (macam orang jawa, satu keturunan kot). Dia macam marah kat telefon. Adeh takut aku. Antara perbualan aku dengan dia.

Tut tut… (Takde caller ringtone daaa)

Me: Hello Dr. Norhisam, Assalamualaikum
Dr: Ye Saya, Waalaikumussalam
Me: Zaffril ni.
Dr: Ha awak, mana awak pegi. Senyap je. Hari tu kata nak bagi nombor telefon. Tak bagi nombor telefon pun.
(Masa tu aku dah cuak gila)
Me: Dr. free tak petang ni?
Dr: Saya takde apa hari ni
Me: Saya nak minta tandatangan Dr
Dr: Tandatangan untuk apa tu ye?
Me: Untuk GRF.
Dr: Ha, datang sini je. Saya free hari ni.
Me: Ok ok.
Dr: Bye
Me: Bye

Tuuuuuttttt (talian diputuskan)

Aku pun cuak la. Tak lama lepas tuh si Lai tepon aku. Dia nak ambil barang kat opis. Aiyo. Bengong betul. Dia bagitau nak datang pukul 1.00 amek barang. Aku plak dah la nak cepat-cepat gi UPM. Just nak amek info pasal Printed Circuit Board (PCB). Adeh, ngada gak dia ni. Yang tu pun nak kene amek in my present. Aiyo. Tunggu je la.

Dah settle semua aku terus balik umah amek kereta (gi keje jalan kaki. Minyak mahal). Terus la sediakan document yang dia nak. IC dengan Offer letter. Adeh pegi la Photostat kat AU2. Parking penuh. Yang ade depan tempat makan GMBees jer. Adeh, terpaksa la parking kat sana. Huh. Terkantoi la plak aku half day hari ni. Cepat2 aku pegi kedai photostat.

Aku beli sebatang pen. In case pen dalam kete jadi bongok. Aku ade back up. Yeaahhaaa. Setelah membayar RM bape ntah. Aku bergegas ke kete. Terpaksa la jumpa jap GMBees ni. Borak-borak lebih kurang. Aku say hye hye bye bye kat diorang. Terus berdesup masuk dalam MyVi aku.

MyVi aku pun meluncur laju menyusur MRR2. Huh pastu terfollow belakang Kembara yang macam kura-kura. Lembap nak mampos bawak kete. Bawak 80km/j tapi bawak dekat lane laju. Mana la aku tak hangin satu badan. Dah cucuk-cucuk pun buat bodoh je. Bengang aku. Lain kali aku langgar jer belakang dia. Aku memang suka bab-bab langgar belakang ni. wakakakak I like. Lagi-lagi yang bumper luas macam kembara. Hahaha tttteeeetttt lucah lucah.

Sampai kat UPM about 2.00pm terus call Dr. cakap yang aku ada kat luar. Then dia suh masuk. Terus berleter sikit. Dia kata bende tu dah keluar lama, tapi dia tak tahu macam mana nak kontek aku. Jadi dia kata nasib saya la. Dah dapat tandatangan dia aku terus tanye dia, subject ape yang aku kene register sem depan. Adeh risau ni. Kepala dah sangat tepu mahu belajar. Tapi semangat tu ada la. Then dia kata register dulu, nanti kita bincang. Aku pun cakap ok la. Pastu aku say thanks and keluar dari Makmal Elektrik Kuasa.

Dr. Norhisam ni baik orangnya. Mungkin dia agak tegas and garang sikit. Tapi sempoi la dia. Concern dengan student under dia. Siap risaukan aku dapat GRF ke tak. Pastu dia nak riki2 dengan dekan supaya aku dapat GRF tu. Yer la, Pointer aku masa kat MMU kurang memberangsangkan kan. So terpaksa la riki2. Dia kata foreigner student banyak apply. Malaysian student banyak dapat scholarship.

So aku pun terus start engine kete terus shoot ke School Of Graduate Studies (SGS). Sampai je terus beratur. Panjang gak yang beratur. Then clerk tu check. Dia cakap. Mana subjek yang aku kene ajar. Dengan code dia. Lepas tu aku dah panic dah. Ade kene ajar subject ke. Aku keluar terus call Dr. Norhisam. Dia cakap yang tuh kene tanye fakulti. Then dia suruh datang semula ke Makmal Elektrik Kuasa.

Sampai je. Dia, dengan 3 student bawah dia semua kalut-kalut carikan subject untuk aku ajar. Terharu siol. Ramai bertul yang concern. Then dia tanye.

Dr.: Awak bleh ajar Sistem Digit?
Me: Sistem Digit? Ape kebende tu?
(Aku blur tak pernah dengar nama subject tu dalam bahasa melayu)
Dr.: Sistem Digit, EEE3108.
Me: ok ok

Aku apa lagi terus la isi form GRf tadi. Then terus ucap terima kasih and keluar dari makmal. Masuk dalam kete terus call Hazimin tanye pasal notes Sistem Digit. Dia kata subject senang je tu. Maybe sama dengan Digital and Logic Design. Oho. Maybe kot. Terus request notes dari Hazimin. Then start engine shoot semula pegi SGS. Masa dalam perjalanan tu, kepala otak aku dok pk. Aku kene jadi cikgu ke. Boleh ke aku jadi cikgu. Ala taram je la. Subject tuk aku score masa degree dulu.

Sampai SGS park kete. Then terus jumpa clerk. Dia kata ok. Aku pun ok je la. Isi buku. Then terus la start engine kete nak balik. About pukul 3.00 petang dah settle semua. Ingat nak uruskan kolej. Ala malas la. Nanti la aku settlekan. Masa register nanti. So aku decide jumpa member aku kat Fakulti. Then lepak-lepak jap. Pukul 3.30 aku shoot nak balik keramat. Sebab pukul 4.00 ade temujanji dengan orang. Jeng jeng jeng. Siapa dia, biarlah rahsia. Keh keh keh. Takde la. Kawan aku la. Aku ni merepek je.

Hujan lebat siol. Aku suke bawa kete time hujan. Sebab kete aku nampak bersih. Weahoo. Lepas tu aircond tak payah pasang kuat-kuat. Then about 4.10 sampai la umah member aku tu. Cakap dia dah sampai then dia kuar rumah terus berdesup masuk My Vi aku. Yer la. Hujan kan. Haha. Aku tanya dia nak pi mana. Aku pun blur tatau nak pi mana. Then gi carefour Wangsamaju je.

Aku dah la tak makan tengahhari lagi, dia pun tak makan tengahhari lagi. Memula dia kata nak ikut pegi UPM. Tapi tak jadi. Dia kata takut lama sangat aku kat UPM. Tu yang plan nak makan tengahhari sekali tu. Tapi tak jadi. At last makan kat KFC carefour je. Order snack plate OR for me and HS untuk dia. Huhu. Pastu Melantak la. Dah lapa gila kan.

Sambil tu borak-borak la. Bual kosong je. Sambil kutuk-kutuk member kitorang. Keh keh keh. Sempoi la kau. Ni aku suke kuar dengan kau ni. lain kali kite kutuk-kutuk orang lain plak.

Then about 6.00pm balik rumah. Ingat jalan jammed. Rupanya idak la jam nye. Lepas tu aku drop dia kat depan rumah. Then aku balik ke rumah aku. Huh.

Sampai kat rumah. Aku on la PC and then terus YM dengan Edy. Aku minta notes dari dia. Digital Logic Design. Nak study sikit2. Malam baru dia hantar. Cek emel hazimin pun anta gak. Thanks both of you.

Malam plak Ym dengan Dwan. Aku kecik hati dengan dia. Dapat interview kat Bill Adam. Tapi tak nak pegi. Sian kat dia, selalu mengeluh nak cari keje lain. Aku tolong dapatkan lubang. Tetiba Bill Adam yang aku bagi kat dia tanya dia nak datang interview ke tak. Adeh, peluang dah ada depan mata tapi tanak plak. Haha. Tak apa la Dwan. Maybe bukan rezeki kau kot. Kau pun mesti ada sebab tersendiri kan.

Sabtu ni plan nak gi PD. Melayan perasaan sorang-sorang kat sana. Haha. Lama dah tak berjalan-jalan. Minggu depan gathering kat PD. Nanti aku upload pasal gathering kat PD.

Ni Hazimin, merangkap kawan baik, kawan serumah masa degree, kawan sampai sekarang. Baik gile. still single and so available. Sape nak kenal dia kontek aku pun boleh.


Ni la Dwan, member baik aku. Dia kawan aku tengok wayang. Dia ni comel je. Sape nak berkenalan dengan dia boleh kontek aku gak.

Nie Edy, dia tengah buat degree kat UIA. Member baik gak. Dah macam adik aku dah. Still single. Tapi tak sure la kalau dah taken. Kawan sekampung. Tapi tak sejawa. Nak kenal. Ape lagi kontek aku la. bukan susah pun

No comments: