Sunday, August 31, 2008

Woi Budak Gemuk

Tadi borak dengan member lama. A long lost friend. Nama dia takyah la aku cakap la. Biarlah rahsia. Semua ni untuk menjaga hati semua pihak la kan. Dalam berborak tu, dia cakap

"Kau dah nampak berisi"

Memang berat aku naik mendadak. Dulu kurus orang komplen. Ni berisi sikit orang komplen gak. Kalau nak tau berat aku mencecah 70kg tahun lepas. Wow, sangat memeranjatkan kan. Sekarang dah susut sikit. Tak tahu la susut berapa banyak. Tapi semakin hari semakin susut.

Dulu masa blaja kat MMU berat aku about 57kg je. Selalu Adi dengan Faizal cakap aku kurus kering. Hazimin pun cakap bende yang sama. Mentang-mentang la semua orang kat dalam rumah ada 'aset', and aku je takde aset tu. Selambe kodok je diorang kutuk aku.

So aku decide yang aku nak gemuk and berisi. So nak tau camne? Hari-hari aku minum susu, 2 kali sehari. Tak semua susu sesuai dengan diri korang. Macam aku. Aku memula tibai susu fernleaf. Takleh tahan dowh. Sakit perut jer. Setiap dua jam mesti flush kat toilet.

So aku decide minum susu dutch lady. Lepas 1 bulan minum berat aku naik 3 kilo. Then aku continue la kan. Nak gemuk punya pasal. Tak larat kene kutuk sebab kurus kering. So aku teruskan minum susu ducth lady. Satu hari tu aku pegi Giant Taman Permata. Nampak la penimbang. Apelaga, seluk poket amek 20Sen. Masukkan dan timbang la berat aku. Mak oi, 70kg. Memang success susu ni sebenarnye.

Tapi aku decide untuk mengurangkan berat badan sedikit. Atas alasan aku semakin tidak berapa kuat untuk membawa badan. Aku semakin gemuk. Tapi ok la. At least takde la nampak kurus kering sangat.

So now aku dah lama tak timbang. Maybe dah susut sikit. Memandangkan hidup agak bercelaru lately. Anyway, seronok gak main naik turun berat ni. Rasa puas and enjoy. Sekurang-kurangnye merasa kurus and berat naik sume la kan. Heheh

So korang tanak try ke naikkan berat badan ni. Hehe, untuk yang dah kawe. Rajin-rajinlah minum susu ye. Supaya ada aset banyak sikit. Muahahah. Esok ade sesuatu yang mengejutkan di blog. Tunggu...

No comments: