Friday, August 08, 2008

Speeding je (Episode:Sangat Desperate 888)

“Wajahmu di mana-mana sering ku temui”

Keh keh keh, bagus beno introduction gua tu. Yer la, gua rindu bangat sama kamoOo. Ape taknye. Sejak akhir-akhir ni sangat jarang dapat online dek kerana kesibukan yang terlampau.

Hari ni pagi-pagi dah speeding pegi Puchong. Buat ape ke sana? Bukan dating ok. Cume ade interview keje at 10.00am kat Puchong. Post ape? Haha, “Rakaman Suara”. Tapi yang ni bukan la jadi recording artis dan juga bukan ambil alih suara Nobita dalam cite Doraemon tu. Just rakam suara andd for that. Tapi not pretty sure how much dia bayar. This Monday (11/08/2008) tau la result dia.

Takde la dia tanye banyak time interview tu. Dia just tanye currently what I’m doing. Easy sangat soalan tu dong. Cube tanye gueh soalan yang mencabar sikit. Like “Macam mana nak calculate flux density?”, tak pun, “would you mind to design for me a bridge inverter circuit?” Konpem gua akan jawab “Alamak, dah lupa la encik?”

Then mula la role play, dia bagi 5 dialog which aku kene pilih dua. Aku plak menggatal pilih 3. Then start la role play. Pegang mic and cakap. Wakakaka. Lawak sungguh aku rasa. Then the interviewer tu cakap.

“Can you do something different? Your voice so original. Everything is the same. Your horror voice not like so horror. Can you do like kid voice or something different”

Aku pun pelik dan…. Kepala otak aku terus berpikir… apakah???

“Ok, would you mind if I make a practice for 5 minutes and then I’ll come back to show you what can I do for you?”

Aku pun cabut dari bilik interview tu. Pegi toilet sebab rasa nak terkucil. Then lepak kat pantry. Try la character pelik2. Like kid voice yang garau sebab umur pun dah 26. Haha, then itu je la aku try.

Pastu dah puas hati tuh, aku buka la peti ais dia, pergh ade kek secret recipe. Nyum nyum. Tapi takde la aku pi makan kek tu. Melampau la kan kalau aku makan. Haha, lain la kalau aku dah ajdi staff diorang.

Then aku masuk balik and show them what I can do. One of the interviewer just said “wow” (impressed la tu kot). I berbakat ok. Then take me. Then the other interviewer cakap “Can u do a sexy voice.” Wallaweh, takkan nak keluarkan gedixness aku ni. Malu la sikit.

So aku ape lagi. Jadi gewdixs sekejap. Malu okay. Tapi nak buat macam mana. I have to do it. For the sake of my future life. So I really have to do. This is one of my best chance to earn extra pocket money.

Then dia kata akan kontek aku either aku dapat ataupun tak dapat. Ok la, just wait and see jer la kan. Nak buat macam mana. Kalau dapat alhamdulillah, kalau tak dapat, tak apelah.

Then balik la kampus. Sebab ajie ajak lunch dengan dia. Then lepak bilik dia. Tertido kejap. Then solat jumaat. After that gua pegi kelas la. Pergh, petang tu plak, gua pegi jogging kat K10. Haha, sambil tu cuci mata dekat awek-awek yang jogging gak. Yer la. Aku kan budak baru. So time macam ni la nak kumpul kawan. Hahaha. Aku jogging 45 round kot. Pergh, memang mantap la gua.

Balik rumah lambat sikit la kan. Dah penat-penat tu. Aku pegi la beli hadiah convo Emy, Mai dengan Neng. Haha. Beli sampul semua sekali la. Hurm, Tak larat.

Balik mandi. Penat-penat. Semua penat. Sakit-sakit badan semua la. Tapi aku puas hati la kan. Walaupun penat. Tapi memang berbaloi. So Happy speeding…

No comments: