Thursday, August 28, 2008

Andai Aku Bisa Terbang

Bukan mudah meneruskan cabaran hidup. Adeh, dugaan memang berat. Harap aku sentiasa bersabar dan diberikan kekuatan. Terima kasih kepada Anas, Salmi, Fendi, Hazimin, Faizal sebab sudi menjengah, membaca blog dan memberi komen. Ini serba sedikit ulasan untuk setiap komen anda.

To Anas: Memang saja menulis sedikit tentang Anas bersempena dengan ulangtahun kelahiran yang ke-26. Tapi tak sampai ke Keramat pula blueberry cakenye. Haha, gurau sahaja tu. Bukan serius sangat.

To Salmi: Kadang-kadang galeri yang pakcik ade tak cukup nak memberi sumber inspirasi untuk menulis. Tu yang kene cilok dari Salmi, jangan marah na. Nanti tak comel lagi dah.

To Fendi: Akhirnya saya reveal juga kan ke mana sokongan politik saya. Saya seorang rebellion. Mungkin pendapat kite ada yang sama. Mungkin ada yang berbeza. Tapi yang penting, semangat melayu saya tak pernah luntur.

To Hazimin: Mana ade popular. Setakat berapa je my visitors. Most of them are my friends yang nak update about me kan. Tapi kadang-kadang gune refreshing method. Faham tak. And satu lagi. Bukan nak mengutuk kau. Tapi tu la realitinya kau kan. OTW yang sememangnye OTW. Bukan cakap OTW tapi masih lagi terbaring di atas katil. Macam mana tu.

To Faizal: Biasa la, pengapit memang sentiasa over. Jadi tetamu pun dah over lagi la jadi pengapit kan. Tak ape la. Bukan over reacted. Bukan overprotected. Tapi overdressed saja.

To Izaida: Kamu keje KWSP ke? Kenapa tak pernah tau. Owh ya, lupa Zaffril tak pernah nak bertanya kan.

Tadi menjengah blog Kash. Adeh, berderau darah tengok dia terlantar di Hospital. Akibat demam panas. Tapi dia semakin ok. Alhamdulillah. Aku akan sentiasa mendoakan kesihatan kau Kash. Call him just now. He's doing good. Alhamdulillah

Rupanya dugaan hidup aku maha hebat. Minggu ni sangat menekankan perasaan. Penuh dugaan. I need a shoulder to cry on.

1. Demam - Mungkin akibat kepenatan travel yang banyak. Ape taknye. Tiada langsung rehat. Kalau takde kelas, pergi keje. Mana la tak sakit. Tak cukup rehat.

2. Saman - Anta sms nak cek saman lain. Rupanya saman lain yang keluar. Hurm. Haish, dalam keadaan macam ni la baru nak kene saman. Haish

3. Fail on scholarship application - Argh, terasa beratnye beban yang aku tanggung sekarang. Huh, amek nafas. Take a deep breath again. Still some solution in my head.

Mungkin aku punye dugaan ni sikit. Sekelumit dari berjuta dugaan orang. Haish. Kash demam sampai admitted to hospital. Orang lain saman sampai naik mahkamah. Orang lain takde peluang pun nak sambung blaja. Hurm. Ni baru sikit. Jangan mudah putus harapan Zaff. i know you can do it. Come on.



No comments: