Sunday, October 17, 2010

Cinta 706: Inikah Cinta?

Menginjak ke sekolah menengah, aku lebih selesa menjadi diri aku. Ish, mestilah aku jadi diri aku. Kalau aku jadi oranglain, macam mana tu? Aku membawa diri aku yang kecil ini ke sebuah kehidupan yang baru. Menjadi seorang remaja yang biasa-biasa saja.

Mungkin banyak juga cerita cinta monyet di sekolah menengah. Tapi, itu kan cinta monyet. Kisah-kisah lama harus aku tutup saja.

Owh, dia masih lagi aku temui. Walaupun sudah menginjak ke sekolah menengah. Sungguh, sekolah agama sesi petang menemukan kami seharian. Aku di darjah enam, dia di darjah lima. Tidak jauh beza di sekolah agama.

Owh, lupa mahu memperkenalkan dia. Anak ustazah antara yang kami hormati. Ustazah yang lemah lembut tuturnya. Tidak pernah marah dan selalu tersenyum. Sesiapa bersekolah agama di situ pasti mengaguminya.

Rupanya perpisahan itu bersifat sementara. Aku hanya berpindah sekolah. Untuk setahun lagi aku akan menghadapinya.

‘Pengawas yang garang, saya juga pengawas sekolah agama. Sangat hot kan saya ni.’ Aku tertawa sendirian, berbisik dalam hati.

Pulang dari sekolah, aku selalu menyanyi di atas basikal hingga pulang ke rumah. Ah, bukan susah mana pun menyanyi. Sekadar melontarkan suara.

‘Hati ini bagaimana ya? Namanya masih lagi sekali sekala menerpa. Inikah cinta?’

1 comment:

shahirahkhairudin said...

budak mano lah tu.. baru tingkatan satu, dah pandai main cinta..

p/s: masa ni suara dah pecah belom?? wahahahahaha...