Thursday, October 21, 2010

Cinta 711: Untuk Pertama Kalinya

Setelah lama tidak berjumpa, setelah YM menyala-nyala, setelah SMS tak henti bicara. Setelah hampir lapan tahun tidak berjumpa. Kami ditemukan. Di mana? Haha

Hari itu adalah hari membuang Undi seluruh Rakyat Malaysia. Pada mulanya aku tak berminat mahu pulang ke kampong halaman. Kerana aku tidak rasa undi aku ini penting. Di tambah pula kos pengangkutan dari KL ke kampong halaman di Johor. Minyak kereta pergi dan balik tak mati RM200. Toll pula hampir RM70 dan rasa tidak diperlukan lagi untuk membuang undi sedangkan sudah tahu siapa calon yang akan menang.

Mak (entreme dengan politiknya) paksa juga balik ke kampung. Jadi kami mengambil keputusan untuk pulang bersama dengan ditemani rakan baik sekolah dari kecil sampai ke besar yang juga jiran sekampungnya. Nasib baik kawan baik aku ini perempuan, jadi dia tidaklah merasa janggal untuk berada bersama dalam perjalan.

Tiada banyak yang kami bualkan, setelah mengambilnya di asrama dan mengambil rakan baik saya itu. Kami terus memulakan perjalanan. Dia duduk di sebelahku dan rakan baikku itu duduk di belakang.

Untuk pertama kalinya, dia duduk di sebelahku. Untuk pertama kalinya. Sekali-sekala mata bujang ini gatal juga memandangnya. Cuma sekali-sekala tapi.

Tapi bila nak sambung erk...

3 comments:

Frodo Baggins said...

hahahhahaha
tiba2 wa berminat nak tau ...
saper yg menang ari tu??
ehkekekke


>>___<<


lps tu??

shahirahkhairudin said...

haipppp.. boleh pandang-pandang
jangan pegang-pegang
duduk renggang-renggang
bertambah sayang... ewahhhh..

dayah said...

eeeeeeee. sambungla lebih skit! adohai, menjelin2