Monday, July 26, 2010

Contoh Surat Balasan Permohonan Poligami (Untuk Isteri)

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

23. Oktober 2009

PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Dengan segala hormatnya merujuk kepada perkara di atas dan surat pihak tuan bertarikh 31 April 2006.

2. Dengan ini saya menolak permohonan pihak tuan untuk menambah carta organinsasi yang baru saya perolehi setelah tiga tahun. Memandangkan keadaan semasa dan ekonomi yang tidak memberangsangkan ini pihak tuan adalah dinasihatkan supaya tidak membuat "window shopping" di akhir tahun.

3. Pihak tuan juga digalakkan "mengukur baju di badan sendiri" dan "melihat cermin muka sendiri' akan diri tuan sebelum menilai saya. Pihak saya tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah bunyi-bunyian atau serangan terhadap "pihak ketiga" yang bukan termasuk dalam senarai keperluan seperti yang disyaratkan pada perkahwinan pertama pihak tuan.

4. Bagi masalah kerja lebih masa dan pantauan pihak tuan, untuk maklumat pihak tuan saya tidak pernah menuntut elaun kerja lebih masa atau pun bonus di akhir tetapi memandangkan komited saya terhadap organisasi saya ingin menjadi yang terbaik dan terhebat. Oleh itu alasan pihak tuan adalah tidak wajar dan tidak boleh diterima sama sekali.

5. Sehubungan dengan itu, sekiranya pihak tuan ingin mengemukakan rayuan terhadap permohonan ini pihak tuan haruslah mempertimbangkan tindakan mahkamah dan dengan senyuman manis pihak tuan haruslah melepaskan segalanya harta dari hujung rambut sampai ke hujung kaki dan dari langit sampai kebumi segala harta pihak tuan hendaklah diletakkan atas nama saya.

Sekian, terima kasih.

"BERKORBAN DEMI ALLAH BUKAN NAFSU SEMATA"

"BERKHIDMAT UNTUK KELUARGA"

Yang Benar,
Isteri bin Perempuan.

sk. Pak Mertuaku
Mak Mertuaku
Abang dan kakak iparku

5 comments:

BLOG PUTERA YUSOFF said...

huhu..
siap adda balasan lagi.. ne karang sndr ke along

Hezesuze said...

hahahaha mintak harta dari rambut smpai ujung kaki aduaaii...papa kedana ler laki dia nnti...haha

momguess said...

hahahhahaha
aku suka surat nie!!!!

akira sendoh said...

keke..lama surat kat bwh tu kena review..hehe..lawak la el ni..keke..

hans said...

hahahaha
ada balasan yg tak tahan tu
dah ayat dia leh tahan teruk jugalah
hahaah

P/S : Rajnikanth Nak Datang Malaysia? Biar Betul?? Nak Kena Pergi Jumpa Nih!