Tuesday, May 18, 2010

Dentuman Rasa

Saat melihat untaian rambut itu, aku pantas menyuruh adikku mengarah anak saudaraku berjilbab. Aku tumpas dengan alasannya, 'Malas. Lagipun mahu keluar dekat-dekat sahaja. Lagipun malam, apalah yang mampu dilihat oleh orang sekelililing.'

'Degil!' Aku menggetap bibirku sendiri.

Pantas aku masuk ke dalam mobil adik, tempat duduk belakang sebelah kiri. Menyandarkan badan ini ke tempat duduk yang empuk buatannya.

Cepat aku memejamkan mata, merenung jauh dua puluh tahun akan datang. Bisakah diri ini menjadi pemimpin keluarga yang baik. Bisakah. Kubuka kaca mata ini, lantas kuseka air mata yang mula bergenang di kelopaknya.

15 comments:

WaN HaQQ said...

Abg yg baik bukan melalui kekerasan
Pemimpin yang baik bertindak sambil mendidik..

You will be a good leader to your family!!~

syaf said...

clap clap clap...
bapak sedih cite kaw...muahahha


bersastera bagai nih....

akira sendoh said...

aci juga kalo dipanjangkan..hehe..tp seyes..ingtkan cerpen tadik..duk click2 title dia..ingtkan smbgn dri len2 episod ke..tp tak de pon..

akira sendoh said...

wokeh..nti akira dtg baca..hee

mR.sYaH said...

ini kisah benarkn.. mmg slalu dgr bila nk pergi tmpt dekat je org perempuan ni xnk pki tudung.. padahal itu wajib..

akira sendoh said...

da jumpa..akira sdg membaca..:D..a.k.a mengulor..kuikui..pening suda wat keje..

rhapsody LiN said...

huhu...
bguslah sensetif pasal isu nie..bgusnye klu ada lelaki cmni kt dunia

akira sendoh said...

okeh..sudah khatam membaca di blog 17 tu ya..gigih tak?? :D

akira sendoh said...

well...tgk la saper..kuikuikui..jgn ar sedih..tau tak..laju jek sya wat keje rni..haha..nak bca punyer hal..best ar..tak sngka bdk amik letrik yg leh wat org kejang ..leh gak wat ayat puitis gitu..thumbs up la..:D

akira sendoh said...

ces!!! saje jek..tak pe2..sya bca bpe minit jek nti..jgn ler jeles...kuikui..

'dlm hati ade taman'?? sya suka kata2 ni jugak..aish..tak aci betol!! eh amik mster by course ke research??

akira sendoh said...

publish jek la..huhu..hahaha..msti da penuh komen akira kat sni..lalalala..waa..research tajuk pe? abes bila?

akira sendoh said...

ooh..tak pe..jgn pts asa..Allah pasti bantu..good luck!!

hans said...

jgn lah sedih bro
insyaallah aku yakin ko mampu jadi pemimpin keluarga yg baik

E.d.Y said...

insyaAllah boleh..aminnn

jumana said...

aduhhh...dh macam ayt cerpen dh..heheh :P