Thursday, April 23, 2009

Saja Meluahkan Perasaan

Hati ini semakin berkocak sejak akhir-akhir ini. Di runtun berbagai perasaan. Bisakah begini akhirnya. Lantas saya terfikir, beginilah kehidupan. Setiap yang bermula pasti akan berakhir. Maka berakhirlah ianya di sini.

Tulisan saya sedikit beremosi? Mungkin juga. Tatkala menulis entry ini, saya sangat bersedih. Argh, kadang-kadang saya berkata kepada diri saya, "Persetankan semua perasaan itu". Tapi saya seorang manusia biasa. Selalu melakukan kesilapan.

Pengakhiran ini terlalu berat untuk saya terima. Saya percaya, tiada seorang pun mahukan perpisahan. Dan sudah tentu semua manusia inginkan kebahagiaan dalam hidup mereka. Selayaknya, semua manusia berhak untuk bahagia. Tanpa usaha, adakah kebahagiaan itu akan jadi milik kita.

Saya selalu menyerah kalah. Mungkin saya ini nampak sahaja kuat dan bersemangat. Walhal sensitif sungguh di dalam hati saya. Saya akui hati saya sangat kecil. Pedulikan apa orang hendak kata tentang saya. Saya tetap berlari untuk terus mengejar mimpi.

Tapi perpisahan ini sememangnya sangat sukar untuk saya terima. Ya, terlalu sukar. Sejak beberapa minggu kebelakangan ini, saya asyik termenung sendirian. 5 tahun bukan masa yang singkat.

Indahnya menyemai cinta dengan dia. Selamat tinggal sayang.

Nota kaki: Dia ingat aku cuma tahu dua. Sebenarnya yang ketiga tu aku dah lama tahu.

No comments: