Saturday, April 26, 2008

Adi's Wedding (Day 1)

Hari ni aku bangun lebih kurang 6.30am then solat subuh. Pastu bersiap la nak menuju ke Destinasi Cinta. Bukan cinta aku, tapi cinta Adi dengan Am. Lebih kurang 7.40am aku keluar rumah. Pastu penuhkan minyak kete My Vi aku. Dalam pukul 7.50am aku amek Faizal Raup. Memandangkan umah dia yang dekat dengan umah aku.Dalam kete terus call Mai, cakap kitorang on the way. 8.00am sampai la apartment Mai kat wangsamaju. Terus call mai lagi sekali cakap kami dah sampai. Aiyak. Tercepat ni. Camne. Tak ape la. Nasib baik Mai dah settle sume. So dia pun turun dengan barang dia yang tak berapa banyak tu. Muke ketat je turun.Pastu My Vi terus memecut pantas melalui MRR2. Untuk amek erna dengan emy. Masa on the way lebih kurang 8.10am, Erna tepon cakap dia dah siap segala. Haha excited sangat la tu nak berjalan and makan nasi kandar. Haha. Tapi saying, gua tersesat la plak. Salah amsuk jalan. Termasuk Jalan Bukit Jalil. Terpaksa Call Erna semula. Then bagi direction sume. Kami pun selamat sampai ke apartment Erna pukul 8.30am. Pastu masukkan la beg AF erna dengan beg Emy. Nasib baik la My Vi aku ni version sedan. So besar la sikit bonetnye. Masuk jer kete. Tak hengat. Terus la bergosip. Aiyak. Sampai tersalah masuk jalan. Aku termasuk lebuhraya baru KL Putrajaya. Bengong. Macam mana la bleh salah. Tuh la bergosip jer kejenya. Terpaksa la lalu Tun Razak masuk jalan kuching, lalu bulatan segambut. Masuk jalan ape ntah. Duta yer. A’ah Duta. Pastu masuk la lebuhraya utara selatan, Tengok jam dah pukul 9.00 takut plak over run. Terus kete My Vi memecut. Target nak sampai R&R rawang. Nak sarapan cepat2.9.20am sampai la R&R Rawang. Tak over run. Hahahaha. So aku sarapan Mee sup jer. Then meneruskan perjalanan. Pastu tengok all the girls kat belakang sibuk ambil gambar. Hati mula panas. Rasa terbakar. Aku pun terus bagi signal kiri satu masuk lane kecemasan. Pastu kuar kete. Suh faizal drive. So aku kuarkan la cam terus sibuk amek gambar. Hahahaha. Sambil amek gambar and menikmati pemandangan. Hahaha. Selalu naik bas tido jer all the way sampai penang.Pukul 1.00 sampai la rumah Am. Tetiba baizah cakap adi dengan Am tengah bersanding. Aiyak. Terus kami masuk dalam umah. Amek pic diorang. Pink tema dia. Aku dengan Erna pakai Pink. Faizal pakai kemeja yang ade colour pink. Emy pakai tudung pink. Boleh la. Cik Mai jer tak ikut tema. Dia bukan jenis Girls sangat. That’s why dia takde baju pink. Hahahahha. Jangan marah Mai. I gurau je.Then Adi dengan Am pun bersantap. Aku and the geng pun ape lagi bersantap la gak. Lapa gile siol. Ramai gak geng MMU yang aku jumpa. Noa, Aida, Nana, Fira etc. (Sorry yang tak sebut nama).Pukul 3.00 petang. Kami meneruskan perjalanan meronggeng di Penang. Sebelum ke Penang. Kami berhenti rehat di R&R Taiping. Untuk bersolat. Yeahaa, bleh jamak. Tapi bukan jamak TakYah. So sementara menunggu minah 3 orang ni bersiap and solat. Aku pun mandi and menukar baju semua la. Segar rasanya untuk enjoy kat Penang.Lepas tuh kami meneruskan perjalanan. Nak jalan2 kat penang kene bawak neng. So tunggu la Neng kat petronas seberang jaya. Dalam pukul 4.00 neng sampai. So terus kami memecut ke arah jambatan pulau pinang. Kami terus ke Batu Ferenghi. Sebelum tu singgah di perangin Mall beli ‘barang’. Mai yang pegi beli.Lepas beli barang, kami pegi cari jeruk. Sedapnye. Ala, beli ole-ole untuk my family. Beli sikit jer. Tak la banyak mana. Aku beli jeruk pelam, pelam telur, jeruk betik dengan buah salak. I like. Lepas kami beli semua tu. Terus la bertolak ke destinasi yang kami cari.Sampai la kami kat Ferenghi. Then lalu tepi pantai pastu lepak minum ais kacang kat situ. Then barang tuh pun dibuka. Rupenye surprise kek untuk erna dengan emy merangkap neng sekali. Hahaha aku pun konon2 tatau la. Pastu gossip la ape lagi. Dekat 2 jam kami tersangkut kat situ. So syiok la amek gambar sume.Perut Jawa, Banjar and melayu ni tetibe lapar nasi. Terus kami ke nasi kandar kayu. Erna kata nak makan nasi kandar. Sampai je kat kayu. Penuh gile orang. Ade match Chelsea dengan Man U. Hahaha. Kami dah lapar la.Aku order air limau ais. Pastu amek nasi kandar, ayam madu dengan bendi. Sedapnye. Nyum nyum. Then tetibe Chelsea score. Syiok gile. Tetiba teringat Ajis. Die hard fan team Chelsea. So aku amek la 1 gambar Ajis sebagai kenangan. Sorry la ajis. Tak bape nak clear.Dalam syiok makan tu. Gmon ajak makan Char kuey teow kat Bukit Mertajam. Aku punye perut ni memang perut bleh taram main makan jer. Siap makan, kitorang berenam terus start enjin and pergi la ke Bukit Mertajam. Nak makan Char Kuey Teow.On the way tuh, Neng sakit perut nak berak. So berhenti la kat Stesyen minyak Caltex. Lihatla gambar di bawah ini. Keh keh keh. Jadi la dapat tengok pintu. (Gonjol betul ayat ini).Gmon pun join bile sampai kat Char Kuew Teow yang dekat dengan Pejabat Pos. Opss salah. Hazimin. Ok ok. Pastu aku pun terus la order Char Kuew Teow 1 dengan sirap bandung. Yang kelakarnye bleh tak yang amek order tuh tanye. “Abg order air sirap bandung.” Aku pun jawab la. “Yer saya.” Then dia balas “Abg nak air sirap ke air bandung?” Ape punye soalan daa... aku pun pelik. Kat KL aku order sirap bandung cincau tak pernah plak orang komplen. Ni order sirap bandung jer. Then Hazimin pun cakap la. Kat sini panggil bandung je. Owh ok. Yer kan jer la.Pastu gossip sampai la ke Pukul 12.00mlm. Aiyak dah lewat. Then terus kami split. Emy, Mai dengan Erna gi umah Neng tido sana. Aku dengan Faizal tido umah Gmon. Sampai jer umah Gmon. Aku solat Jamak Takhir Maghrib dengan solat Isyak la. Then terus baring atas katil. Penat seyh. Jauh perjalanan. Last-last malas mandi. Then terus la tido.

Bersambung esok....

No comments: