Sunday, April 27, 2008

Adi's Wedding (Day 2)

Sambungan dari kisah 26 April 2008…

Pagi tu bangun solat subuh. Memula tersedar pukul 5.45 pagi sebab Faizal menyanyi. Peh tu sambung tido lagi. Ngantuk. Then sedar sebab henpon Faizal berbunyi plak. Alarm dia. Then bangun la semayang subuh. Lepas solat. Takleh nak tido. Sebab dah segar. Ape lagi, Pillow talk la dengan Faizal, Buat lawak mengarut sume. Hahahahah

Pagi tu sarapan. Sempat Mak Gmon ni buat kueh karipap. Gigih betul. Pastu makan kerepek daun kaduk. Sedap bangat. I like. Tapi tatau nak beli kat mana. Lepas sarapan. Tatau nak buat ape. Layan la National Geographic Channel kat astro. Layan punye layan. Mak Gmon suh anta dia pi kedai. Aku plak teringin nak cuci kete. Dah la kotor gile My Vi aku tu. Hahahahah.

Pastu dengan Faizal gi cuci kete. 1st time kete kene cuci aku duduk dalam kete. Gerun siol tengok air kene simbah. Hahahaha. Nasib baik la murah. RM3. Then balik umah lebih kurang pukul 10.30am. Aku gosok la baju. Gigih nak ikut tema majlis. Hahahah. Baju beli kat Melaka.

Lepas gosok baju rasa mengantuk plak. Then baring atas katil. Terlelap la kejap. Pastu Gmon suh alih kete sebab menghalang ayah dia nak keluar. So aku pun tersedar lagi. Tak jadi nak tido.

Then pukul 12.00 aku mandi. Sebab aku paling lambat bersiap selalunya. Hurm. Bukan ape. Menjaga penampilan. So tengok la picture aku ke majlis kawen Adi di Penang. Ikut tema sungguh. Coklat Gold.Pastu aku dengan Erna je ikut tema. Yang lain Hijau. Ok la tu. Then bertolak ke rumah Adi pukul 12.45. Tak jauh la dari rumah Gmon tu. Sementara tunggu pengantin sampai. Kami pun pose la.Tak lama lepas tu pengantin pun sampai. So aku pun masuk ke dalam untuk bergambar kenangan dengan sahabat baik ku merangkap suami Am aka Adi. So ini adalah antara Gambar majlis kawen adi.Tak sangka jumpa Fitri, Anas, family Anas dengan Salmi. Aku letak la gambar Salmi sebab lebih menarik untuk dikongsi ceritanya. Salmi sekarang dah habes blaja dan dah bekerja di Penang. Takde menarik sangat. Tapi paling menarik, dia dah semakin berisi dan semakin matang. Anas, bile nak pi pinang dia ni. Dah sesuai sangat masa ni dah.Lepas tu aku jumpa balik ex-kawan. Malas nak layan terus salam Adi and pegi masjid dekat dengan umah Adi. Jamak Zuhur dengan Asar. Wohohohohoh. Syiok betul la. Then aku tuka baju. Tak lama lepas tuh kitorang pack barang and memulakan perjalanan balik ke KL. Tapi bukan terus balik ke KL.

Pukul 4.00 keluar dari Cherok To’kun. Then lalu USM Trans Kerian. Diorang beria suruh singgah. Aiyak. Rasanya buat masa sekarang belum sesuai. Nanti kalau dah confirm aku bawak korang semua ok. Jangan risau, gua tarak tipu. Cuma masanya belum sesuai lagi ok. Muka diorang sume kecewa gile. Lain kali ok. Kalau jodoh kami kesampaian. Takdenye aku nak sorok-sorok dengan korang. Sekarang tak confirm lagi. Banyak lagi perkara yang perlu kami selesaikan dahulu. Terlalu banyak.

So we all meneruskan perjalanan ke Kuala Kurau. Nak jumpa My Kak Cik. Minum petang. Air sirap, cucur jagung dengan agar-agar. Sedapnye. Aku la tukang perabis. Mana la tak gemuk. Sekarang dah makin gemuk dah. Hahahahha. Malu kalau sape-sape tengok aku.

1 jam lepak kat rumah Kak Cik. Then masuk lebuh raya. Berhenti kat R&R Bukit Gantang. Aku beli satu benda yang susah nak cari kat KL. Limau bali ler. Hahahaha. Beli Ole-ole lagi. Hurm. Banyak dah tu. Pastu teruskan perjalanan.

Singgah Ipoh anta Emy, Makcik dia sakit. Kitorang rush nak sampai KL. So anta Emy terus blah. Then dalam pukul 9.00mlm singgah tapah. Makan and Solat. Jamak lagi. Yea yea. Heheheheh.

Memula ingat nak mandi. Tapi tak payah la. Kalau idak dah pakai baju tido dah aku. So tak jadi. Aku pun pergi la nak order makan. Terserempak dengan Anas, Asuat and Fitri yang on the way balik KL. Huhu. Mai plak menyempat beli buah lagi. Hahahaha. So aku makan mee sup. Tak habis. Perut dah masuk hangin kot.

Aku tak beli ape la lagi. Then masuk kete. Drive, pukul 11.50 malam sampai umah erna. Drop erna then terus gi umah Mai.The next day baru la sampai umah Mai. Then drop Mai, Pastu anta Faizal. Aku pun sampai la rumah. 3 hari yang meletihkan. Tapi lots of fun. Thanks.

No comments: