Wednesday, November 21, 2012

100 Plus Passion Run 2012 (Sundown 9km)

10 dan 11 November aku dan seorang sahabat baik telah mengigihkan diri berlari di 100 Plus Passion Run 2012. Tak payah nak skema sangatlah Jeprel woi. Owh, Jeprel nama panggillan gua di kampung. Bila pindah Kay El, Jadilah El Zaffril. Kelas ko noks. Nama dari jawa terus fengfeeling Pak Arab mix pinoy sebelah atok mertua bapak ko kan. *Abaikan*

Setelah menangis membayar registration fees (ko bayangkan, sekali event S$68, processing fee S$2, Paypal USD1 - tak menangis tengok statement kredit kad). Kami pun mengagahkan diri ke East Coast Park, Singapore - boleh tahan cantik gak pantai dia, selain nampak kapal terbang mendarat, nampak jugak la kapal-kapal berlabuh. Jom piknik kat sini lenkali. *iklan*
Ni interior Masjid Sultan Abu Bakar
Owh lupa nak kenalkan. seorang sahabat baik itu bernama Adi Yuseri. Standardlah sahabat baik aku sejak aku belajar di MMU. Sampai sekarang jadi sahabat baik. Kan kan kan. Kite kawan poreber and eber kan. Memang selalu aku tepek gambar ko kan. Pemes sekejap ko kat blog aku. *merepek*

Owh lupa lagi sekali, Adi all the way dari KL ke JB. Aku ambil di larkin, kemudian makan di area Bomba Larkin. Seterusnya kami bersiap di Masjid Sultan Abu Bakar, dan aku drive in masuk Singapore dengan confident yang membuak-buak. Bukan senang nak drive kat oversea k. *ada nada menunjuk-nunjuk dan berlagak di situ*
Nampak tak kebuasan aku di situ. Hei! Jangan zoom seluar...
Larian kali ni pelik sikit. 9km sundown pada 10hb (matahari terbenam tak nampak pun padahal) plus 12km sunrise 11hb (gile ko, bukan sunrise, matahari dah tegak dah weh). Tepat 5.45ptg kaedahnya kami dilepaskan seperti bangau-bangau berterbangan. *berangan lebih la ko ni jeprel*.

Aku pun dengan gigihlah memecut. Tapi disebabkan peha aku besar, jadinya lari-lari comel je la mampu. Lari kat oversea kaedahnya, haruslah berbangga. Mengharumkan nama Malaysia (Gitu ko kan, berangan sangat pemenang Marathon warganegara Kenya). Completed the run boleh kata success la. Organizer kata 9km, Aku punye endomondo track 9.3km. Bengonglah lebih 300meter. Sempot kempot ko tau tak? Sape nak tampung lemak-lemak aku yang hilang sepanjang 300m tu? Dah la sekarang banyak kolestrol free.
Deng! Aku lupa nak pakai topi
Takleh nak kover kebotakan.
Official Result Release 9km Sundown.

El-Zaffril a/j Kay Alias (Bukan nama sebenar)
Nationality: Malaysia
Race Category: 9KM MENS OPEN (SUNSET)
Nett Time: 00:56:07.85
Gun Time: 00:56:35.85
Rank: 369
Remarks (Official kopipes dari Website Passion Run)

Adi Yuseri
Nationality: Malaysia
Race Category: 9KM MENS OPEN (SUNSET)
Nett Time 01:05:54.85
Gun Time 01:06:22.45
Rank: 769

Nota kaki: Ko mampu result siap letak nationality? Haha. ok, next entry cerita pasal sunrise punye run. Owh, a/j is referring to Anak Jantan

2 comments:

NusrahYahya said...

hah kalo along lari antara 13-15hb memang nusrah g tengok la competition tu.siap tlg hulur 100plus lagi.nusrah ada sana time tu.. :D

Zai Zamree said...

bangga tu lari kt obesi :p