Tuesday, November 30, 2010

Cinta 724: Aku Nak Tunang

Balik ke Kuala Lumpur, hati menjadi gundah gulana. Entah apa yang aku fikirkan, aku sendiri tidak mengerti. Malam terasa sukar benar mahu melelapkan mata.

Mataku melirik ke arah jam yan tergantung kemas di dinding.

‘Dah 11.30 malam, mata tak boleh nak lelap. Bagaimana ni?’ Desis hatiku.

Telefon bimbit aku berbunyi.

‘Hai Zaff. Buat apa? Esok Awal Muharram. Ada plan?’

Aku segera membalas Khidmat pesanan ringkas yang dihantar oleh Adief.

‘Tengah golek-golek atas katil. Nak tidur. Kepala tengah serabut.’

‘Nape ni Zaff’

‘Aku nak tunang, tapi aku tak tahu nak bagi apa untuk hantaran.’

‘Bila kau nak pegi beli.’

‘Besok.’

‘Jomlah aku temankan.’

‘Eh, tak apa ke? Isteri kau macam mana?’

‘Ok je. Tak ape.’

‘Macam tu jumpa pukul 10pagi kat Sogo.’

Ada juga peneman aku. Terima kasih.

2 comments:

shahirahkhairudin said...

aa.. next..

Cik Kyla said...

selamat bertunang :D