Friday, November 19, 2010

Cinta 722: Rempuh Saja 13 December 2009

Hari itu, Emak, Kakak dan suami dan juga abang menguruskan urusan merisik. Yang lain duduk saja di rumah.

Aku mengambil keputusan untuk keluar dari duduk di rumah hari itu. Dari terus resah dan gelisah menanti sebuah jawapan yang akan menentukan masa depan hidup aku dalam arus penghidupan yang lebih sempurna, memiliki dan dimiliki, menyayangi dan disayangi.

Sememangnya dia sudah menerima aku. Tetapi penerimaan utama sudah tentu dari walinya. Itu yang membuatkan aku tidak senang duduk di rumah.

Lalu aku mengambil keputusan untuk bermain boling di Bandar yang jaraknya kira-kira 45 minit perjalanan dari rumah kampung. Tapi itu tidak menjadi masalah untuk aku mengurangkan tekanan penuh debar.

Dengan membawa anak saudara aku seramai tiga orang, puas kami bermain boling pada malam itu. Nampak tenang sewaktu melontar bola. Tetapi, apalah daya diri ini. Dalam hati hanya Allah yang tahu.

Sukar benar menghadapi saat itu. Iyalah, ibu dan bapanya sangat mengenali aku sejak kecil lagi. Kenakalan diri ini sewaktu kecil mesti menjadi titik penilaian. Ah, biarkan saja. Terima atau tidak, itu sudah belakang kira. Janji aku sudah berusaha, mahu melepasi tembok kebal yang terakhir.

REMPUH SAJA!!!

“Jom makan mee gulung?” kataku kepada tiga anak saudaraku yang kepenatan.

“Kat mana?” Sahut anak saudaraku seorang.

“Batu pahat walk.” Ringkas jawapanku

“Jom.”

Argh, cinta itu bisa saja dilafazkan dengan begitu mudah. Tetapi apakah ia bisa menjadi tuturan kata paling ikhlas daripada hati?

1 comment:

shahirahkhairudin said...

mahu curik dan letak di status fesbuk..