Monday, November 28, 2011

Air, InsyaAllah Ubat Yang Paling Murah dan Mujarab

Minum air dengan banyak

Sempena sambutan Maal Hijrah 1433, saya berkesempatan untuk mendengar ceramah sempena Maal Hijrah. Saya ingin berkongsi mengenai ubat paling murah. Maaf, saya lupa nama panel Ustaz yang member ceramah itu. Pada saya, apa salahnya berkongsi ilmu yang kita dapat untuk manfaat oranglain. Ya tak...

Menurut pengalamannya, seorang pesakit kanser telah menemuinya dan telah diberi petua ubat paling murah ini. Alhamdulillah, dengan izin Allah. Penyakit kansernya sembuh. Tiada sel kanser lagi. (Lebih kurang begitulah ceritanya.

Jadi dia mengatakan, ubat ini murah dan mudah. Pertama sekali yang perlu anda ada adalah satu gelas dan air suam. Pagi-pagi, bangun saja dari tidur, amalkan minum 5-6 gelas air suam (sambil bersalawat) dan ianya mesti dilakukan sebelum anda menggosok gigi dan juga sebelum berkumur-kumur. Air liur kita ni mempunyai nilai perubatan katanya. InsyaAllah katanya, selepas 10 minit akan terasa mahu membuang air besar. Tetapi untuk permulaan, kalau tak mampu sehingga 5-6 gelas, 1 gelas pun cukup.

Relevennya, kalau kita nampak longkang di rumah kita tersumbat, kita akan menjirus dengan air yang banyak. Kadang-kadang sampai 10 baldi. Banyak betul. Begitu juga dengan badan kita, kita jirus dengan air suam yang banyak. Segala toksin dalam badan akan keluar daripada badan dan kita akan merasa sihat.

Malam pula sebelum tidur, memadailah dengan segelas air. Nanti ngompol pula kalau minum banyak air. (Selorohnya). Amalan ini mestilah dilakukan hari-hari, InsyaAllah tiada kos yang tinggi, hanya dengan beberapa gelas Air suam. Jangan lupa tawakal dan berdoa supaya diberi kesihatan sentiasa kerana semua yang berlaku adalah atas kehendak Allah.




Nota kaki: nanti akan share lagi isi kandungan ceramah itu yang mana saya ingat ya. Untuk peringatan diri saya juga.

3 comments:

Anonymous said...

Sweet webpage, would seem to be top. You should look at it ranking on the internet but, you’re want to build connects.

Faizal Sulaiman said...

saya selalu amalkan minum air masak selepas bangun tidur.memang lepas tu rasa nak buang air besar.

petua ni sangat mujarab!

adzmarfazami said...

terima kasih along atas pengkongsiannya...