Wednesday, September 29, 2010

Aidilfitri 2010: Cerita Raya Di Kampung

Aidilfitri 2010, alhamdulillah berjalan dengan baik sekali. Syukur diberi kenikmatan hidup yang tiada tolok bandingnya. Syukur menjadi diri ini yang masih lagi bernyawa. Syukur diberi kebahagiaan walaupun terselit bait-bait kesedihan dalam setiap langkah yang diatur. Syukur dikurniakan insan-insan yang membahagiakan disetiap penjuru hidup ini.

Sukar benar mahu mengumpulkan keluarga yang tidak berapa besar ini. Pagi Aidilfitri kalau bisa dilengkapkan dengan Mak, Abah, 7 anaknya, 6 menantu dan 19 anak saudara tentu meriah.

Ringkas. Itu sahaja yang bisa aku gambarkan sambutan Aidilfitri 2010. Namun masih lagi meriah, ditambah dengan penyeri-penyeri hidup melengkapkan lagi Aidilfitri. Makanan seperti tahun-tahun sudah, Ketupat, Rendang Daging, Ayam masak merah, Masak Lodeh, Sambal Goreng sungguh menyelerakan. Almaklum, air tangan mak tersayang.

Sememangnya aku dan adik tidak boleh dipisahkan, teman bicara dan sahabat terbaik dulu kini dan selamanya. Biar dia sudah menjadi hak mutlak suaminya, aku tetap akan sayangkan dia dunia dan akhirat.

Tahun ini, semua yang terakhir kerana sebuah penghidupan baru bakal bermula. Doakan yang terbaik buat insan kurus ini. Amin. Syukur atas kurniaan Rezeki.

Nota kaki: Life is getting tougher

5 comments:

mama tisya said...

kemain gmbr adik beradik tu ye

Faizal Sulaiman said...

jadikan hidup ini sentiasa indah, long...walaupun banyak pahitnya..

Hezesuze said...

entah nape baca n3 ko nie EL buat akak sedih lak...sob sob sob

yelaaa life must go on kan...so now ko dah ada tanggungjawab baru...tapi bila dah kawin nie jgnler lupa kt weols lak...ngeee

Zue AnnaLeeya said...

tu dia.... baru kuar citer raya pengantin baru nih.... btw... akak doakan smoga tabah menempuh alam baru dan t/jwb baru.....

MR. SYAH said...

selamat pengantin baru.. moga raya thn dpn lg meriah..