Friday, December 11, 2009

Solemnization Nash and Muhammad Hus

11 Dec 2009, adik kesayangan aku nikah. (Mesti korang Tanya, abangnya bila kan). Dia satu-satunya adik aku la. Majlis bermula jam 9.00 malam dengan kehadiran keluarga dari pihak lelaki.

Majlis dimulakan dengan tok kadi suai kenal dengan bakal pengantin. Tanya apa yang patut, adakah dia di paksa untuk berkahwin semua. Yang paling tak tahan

Tok Kadi: Kamu suka tak dikahwinkan dengan Mohamad Husna Adik : Suka (dengan tergedik-gedik la dia menjawab kan)

Dengan sekali lafaz, Hus (bukan nama sebenar) sah menjadi suami adik aku.

Konpem berdebar-debar weh Ni masa penyerahan mas kahwin

Sarung Hus, jangan tak sarung

Cium sikit je weh. Nanti cium lagi. Wakakkaka
Sewaktu lafaz taklik. Tiba-tiba black out. Gelap sungguh. Gelap pun gelap la. Pengantin memang suka pun gelap-gelap ni. Kecoh sekampung weh.

Kecoh sekampung black out weh. Bukan kampung aku je. 6 kampung tu yang blackout

Gigih mereka (Leman dengan Han) mengangkat generator. Masa ni aku busy ape ntah. Seharian busy weh.
Lepas pasang generator elektrik, majlis berinai dimulakan. Alhamdulillah, semua bejalan lancar macam biasa. Syukur pada Allah adik aku sah menjadi isteri orang. Alhamdulillah.


Nota kaki: Save the best for the last

No comments: