Tuesday, October 09, 2012

Batu Pahat Run 2012

6 October 2012, Aku menggagahkan diri join Batu Pahat Run, sempena penubuhan 100 tahun Kelab Batu Pahat. Ni semua angkara Johor Runners, kalau idak, konpem aku tatau yang batu pahat ni ade run jugak.

Ni running BIB aku. Haha
Aku sampai 6.30 pagi. Then tunggu Rafik aka Ultraman Bintang datang memberi running bib. Hehe. Sepatutnya flag off 7.30am. Sampai pukul 8.00 pagi tak start apa-apa lagi. Ini boleh mendatangkan kemarahan. Aku dah warming up dari 7.15pg sudah. Stress abam! Alasannya, penjaga jalan (you know who they are) tak sampai lagi. Ok, Fine!!

Then dalam pukul 8.05am baru lah dilepaskan. Susah bebenor nak melepaskan. Haha, aku macam biasa lah, lari-lari seksi. Sambil mencuci mata tengok adik-adik sekolah berlari. #eh (matila bini baca). Katanya 7.5km, tapi takde water station. Disaster ok!

Finish tatau rank no bape. Endomondo time 37:17min @6.36km. Damn, tak cukup 1.2km. ini sangat mencabar tahap kesabaran. Nasib baik pace gua ok. 5.52min/km. Alhamdulillah, improve la jugak.

Kata Rafik, juara cabutan bertuah.
 Tapi paling syiok, aku menang cabutan bertuah. Rafik cakap, aku juara cabutan bertuah. Haha, last person call up untuk cabutan bertuah, setelah beberapa kali nombor yang dipanggil sebelum tu tak turn up. Orang lain, dapat beg je. Aku, dibaginya air mineral sekotak. Ok, pengubat kecewa.

Tahniah untuk Fadli (Juara), Azuan (Ke4), Rafik (ke12) dan Faisal (ke15), geng-geng Johor Runners.

No comments: