Sunday, March 08, 2009

Germany

Aku sebenarnye tengah cari university kat german. Aku nak further study kat sana (Just for consideration je). For last one. Hurm, any idea universiti apa kat sana. Requirement aku mudah je:-
  1. Tempat tu aku nak kawasan yang kampung. Maksud aku takde la bandar sangat. Sebab aku nak ketenangan study yang teramat
  2. Kawasan tu banyak muslim la. Senang kalau ramai muslim ni.
  3. Kalau boleh senang dapat makanan halal la
  4. Kalau boleh kawasan tu senang la nak access. Public transport semua ada la kan.
Aku ni takde la nak demand macam-macam. Aku tanak further tempat lain selain Jerman (maksud aku yang oversea la). I still put 90% consideration untuk study kat Malaysia. 10 percent lahi kat oversea. Tapi kalau oversea memang pilihan aku 100% Germany. Sebab aku memang tanak negara lain.

Nota kaki: God give me more time

4 comments:

Anonymous said...

nak sambung study ape kat sama??? master ker??? huhu... pandainya kau... teringin la nak jadi macam kau.....

cik PELANGI . said...

nak join klu ke german ye !
x pn kte g same2 .:)

farish izaryl @izreez said...

hurm p r netherlands.cntik..tp rasenya x byk muslim kat sana...

Adi Yuseri Md. Yusof said...

member sekolah aku...rusdy ko kenal kan...dia tgh sambung wat master kat german...study dkt Siegen dalam State of North Rhine- Westphalia...ermm about 2hrs by train from Frankfurt. Bandar yg agak kekampungan sikit...kawasan berbukit2.. susah sket lah nak berbasikal... tapi mostly public transportation dkt germany sangat2 convenient unless kalo ada strike lah...senang nak dapat makanan halal...susah2 turun ler Frankfurt...sana lagi banyak makanan halal...Another kawan sekolah aku yg kerja dkt sana duduk dkt Russelheim...30 mins from Frankfurt...at least nanti ada kenalan org M'sia. Dkt Siegen ada university yg master & Phd course dalam english....for me not a bad place for study & my suggestion at least ada lah dalam 3-4 malaysian yg pergi sana belajar sama2....ada geng nak belajar and berkongsi masalah...nah ni link university...
http://www.uni-siegen.de/aaa/letsgotosiegen/index.html.en?lang=en

p/s: Siegen ni agak hulu tapi berdekatan dgn bandar2 besar eg: Frankfurt, Colonge (Koln), Dusseldorf...so kalau nak jalan2 no prob! By the way, aku dah pi sana...yey!
erm..you can visit rusdy fotopages:
http://rusdyaacob.fotopages.com