Friday, July 04, 2008

Hanya Cinta

Hari ni gua tak buat ape sangat. Tapi busy memanjang. Pagi-pagi gua dah kene pergi balai polis Kajang. Ambil keputusan kes accident gua, gambar rajah kasar dan juga 3rd party police report yang langgar gua tu. Sampai about 8.30pg. Tapi that person yang incharge tu tak datang. So tepaksa la gua tunggu. Sambil tu on the phone je la dengan someone and also my mum. Hehehe. Pukul 9.15pg barulah gua dapat document yang gua nakkan tu.

Then terus shoot ke UPM, mahu apply kolej la kononnya. Tapi pengarah tak ada. So aku decide pergi faculty, nak tanye pasal class yang clash timetable. Huhu. Akak yang incharge takde la. So gua pun tak ambil masa lama sangat. Then akak tu pun tak perasan. Should be no clash in timetable. Then dah settle ingat nak jumpa Dr. Norhisam (my supervisor). Tapi malas la plak. Gua jumpa dia on Monday je la. After class.

Lepas tuh balik ke kolej 10. Mungkin memang dah bukan rezeki aku nak duduk kat Kolej. Atas alasan, aku ni bukan bekas siswa yang menetap di Kolej 10 dan tiada jasa langsung ke atas Kolej 10. Adeh, macam tu pun boleh ke? Tapi aku rasa, aku adalah pelajar UPM gak dan aku rasa aku ade hak yang sama untuk menetap di Kolej juga. Kira mendapat hak sama rata dan sama adil la. Terasa sangat bias. Macam ni la kalau kera di hutan (foreigner) disusukan anak (saya orang Malaysia) mati kelaparan. Tak apa la. Nanti rumah sewa gua cari.

Then pegi JPJ, masa tu dah dekat pukul 11.00pg. Just nak ambil dokumen 3rd party yang langgar aku punye insurans. Hurm, letih siol. Aku rasa masa aku buang sia-sia macam tu je. Adeh, terasa mau membelasah orang je. Settle semua gua terus balik rumah. Sampai rumah dekat pukul 12.00tgh. Then teringat my boo. So plan betulkan my boo la. Huhu

Then tolak la my boo pergi kedai moto. Huhu, kuku kaki (angin) dah lama tak potong (isi). Then aku terus cakap kat tauke kedai tu, aku nak tukar starter (which dah rosak, lama sangat suda), then tuka plate number (Arfa langgar and patahkan) and buat overhaul (dah 6 bulan tak jalan wooo). Then dia kata, nanti dia estimate untuk aku. Aku pun balik rumah la, Siap-siap nak ke Masjid. Kan hari jumaat.

Then solat Jumaat la. Khutbah hari ni berkisar tentang penagihan dadah. Penagihan dadah ni takde sebut dalam Al-Quran. Tapi dalam Al-Quran sebut, Sesuatu bende yang memabukkan adalah haram disisi Islam. Ye la, dadah selalu diguna oleh doctor utk merawat pesakit. Yang doctor-doctor terlebih pandai ni menyalahgunakan dadah untuk tujuan lain. Ntah la, setakat ni gua rasa panadol la paling teruk dadal yang gua amek. Minta dijauhkan dari dadah. Amin. Tatau la ape pekdahnye amek dadah. Hisap rokok pun gua takde sebab gua rasa membazir duit. Tuh pendapat gua.com.my la.

Lepas solat, gua terus shoot pegi kedai moto. Nak tengok ape jadi dengan my boo. Then dia kata banyak kene tuka, ape-ape ntah gua pun pening. Yang gua tau keluarkan duit, hulur kat dia. tuh paling senang. Hahaha. pastu dia kata lebih kurang RM468 medical bill dia. Gua ok je.

Petang as usual, gua masuk opis la. Siapkan keje yang kene settle this week. Then gua pun lepak-lepak dengan Im, pastu ada budak baru nama Safar. Dia prac dari Adtec, Kulim. Hehehe. Asal Kg. Baru. huhu orang bandar. About 5.45ptg gua balik la rumah.

Petang tu gua dok tunggu-tunggu kedai moto tepon tak siap-siap. Gua terus gerak pi kedai. Dekat 6.30ptg. Otw tu apek tu dah tepon. Cakap my boo dah bleh kuar wad. So aku cakap I otw pegi sana. So ok la kan.

Sampai kat situ, dia cakap ade warranty sebulan. Hehehe. Ok la. Then gua cakap kalau ade apa-apa nanti gua datang lagi. Huhu, pastu gua discuss bende yang gua nak kene tuka next. hehehe. Tapi budget tak cukup la. Nanti la dulu. Gua ingat next month kot gua tuka baju dengan tuka tulang paha dia. Hehe. Harap takde masalah la. Gua dah penat berabis duit dengan My boo. Pastu gua bayar bill, apeh tuh bagi diskaun RM8. Gua tak kisah la, bleh buat isi minyak moto gua. Huhu. Tapi yang penting gua puas hati dengan my boo. itu paling penting ar.

Then gua bawak my boo jalan-jalan area UK ni. Selepas belikan dia air minum. Esok ingat nak anta dia pegi spa. Pastu esok I nak bagi dia makan sekali. Weeahooo.

I suka bangat kat lagu ni. Dah lama gua cari. Baru jumpa. Dah lama dengar lagu ni. Best bangat. Tak caya play youtube yang gua upload ni.



2 a.m. and the rain is falling
Here we are at the crossroads once again
You're telling me you're so confused
You can't make up your mind
Is this meant to be, you're asking me

But only love can say
Try again or walk away
But I believe for you and me
The sun will shine one day
So I'll just play my part
And pray you'll have a change of heart
But I can't make you see it through
That's something only love can do

In your arms as the dawn is breaking
Face to face and a thousand miles apart
I've tried my best to make you see
There's hope beyond the pain
If we give enough, if we learn to trust

But only love can say
Try again or walk away
But I believe for you and me
The sun will shine one day
So I'll just play my part
And pray you'll have a change of heart
But I can't make you see it through
That's something only love can do

I know if I could find the words
To touch you deep inside
You'd give our dream just one more chance
Don't let this be our last good-bye

But only love can say
Try again or walk away
But I believe for you and me
The sun will shine one day
So I'll just play my part
And pray you'll have a change of heart
But I can't make you see it through
That's something only love can do

No comments: